Artykuł
Otwarci na potrzeby innych
Społeczna odpowiedzialność biznesu (po angielsku Corporate Social Responsibility – CSR) zwana też czasem społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw (SOP) – to pojęcie, które zadomowiło się już nie tylko w naszym języku. Dla coraz liczniejszej grupy organizacji staje się ważnym elementem w strategii zarządzania
S połeczna odpowiedzialność biznesu jest trendem, który na świecie rozwija się od połowy XX w., a od końca tamtego stulecia podlega porządkowaniu i naukowym opracowaniom. Polega na tym, że podmioty gospodarcze, nie tylko wielkie korporacje ale i mniejsze firmy, w swoich działaniach dobrowolnie kierują się dbałością o dobro własnych pracowników, ich rodzin, otoczenia społecznego, w jakim działają oraz o partnerskie kontakty z dostawcami, podwykonawcami i klientami. W zakresie CSR mieści się również dbałość o środowisko naturalne tak lokalnie, jak i w globalnej perspektywie.