PREZENTACJA
Kobiety chcą konkurować kompetencjami
Sytuacja kobiet na rynku pracy jest coraz lepsza. Nadal są jednak obszary do poprawy, a rolę w tym mogą odegrać korporacje międzynarodowe – mówi Małgorzata Rynkiewicz, dyrektor sprzedaży w BAT Poland.
Dzień Kobiet to okazja, by odnieść się do tego, jak wygląda równouprawnienie ekonomiczne w Polsce? Czy pani zdaniem szklany sufit to przeszłość? Czy kompetencje na rynku pracy są już ważniejsze niż płeć?

Sytuacja nie jest jeszcze idealna, ale sprawy zmierzają w dobrą stronę. W niektórych sektorach zmiany dokonują się szybciej, w innych nieco wolniej, ale są – i to jest dobra informacja. Myślę, że dużą rolę do odegrania mają międzynarodowe korporacje, takie jak BAT, które mogą przyspieszyć proces uświadamiania potrzeby wyrównywania szans tam, gdzie wciąż jest taka potrzeba. I nie mówię o równouprawnieniu wyłącznie pod kątem płci, ale szerzej – ze względu na różnorodność. Ja mam to szczęście, że pracuję w firmie, w której to równouprawnienie jest naturalne, co więcej, jest także wrażliwość na przełamywanie nawet tych nieuświadomionych uprzedzeń. Ogólnie rzecz biorąc, w BAT kobiety w grupie menedżerów stanowią połowę. Natomiast, gdy weźmiemy pod uwagę zarząd spółki, w której pracuję (BAT Poland), to tu już mamy w nim przewagę kobiet, bo jest ich sześć w 11-osobowym zarządzie. I to kompetencje i talent są kluczem do powierzania im tych ról.