Artykuł
Nowy wymiar cyfrowej rewolucji
Sztuczna inteligencja trafiła już na dobre do wielu branż. Jedną z nich jest sektor ubezpieczeniowy, który dostrzega w niej coraz większy potencjał. Zwłaszcza że danych do przeanalizowania wciąż przybywa. Wzrasta również ilość regulacji związanych z ich wykorzystywaniem i współdzieleniem
Branża ubezpieczeniowa jeszcze kilka lat temu była oceniana jako relatywnie najmniej cyfrowy segment rynku finansowego. To szybko się zmienia. Są firmy, które inwestują w digitalizację i automatyzację procesów, ale też w znacznym stopniu wykorzystują nowe technologie, w tym sztuczną inteligencję (AI – Artificial Intelligence) oraz uczenie maszynowe (ML – Machine Learning). Nie bez powodu. Nowe technologie to droga do lepszego zrozumienia potrzeb i zapewnienia większego komfortu klientom, ich efektywniejszej obsługi, ale też lepszej oceny ryzyka i w konsekwencji wyceny ubezpieczenia, optymalizacji procesów rozpatrywania roszczeń czy wreszcie usprawnienia systemów wykrywania wyłudzeń i przestępstw ubezpieczeniowych. To też sposób na zdobycie przewag konkurencyjnych w świecie, w którym coraz większą rolę odgrywa personalizacja ofert oraz sprzedaż w kanałach cyfrowych.