Interpretacja indywidualna z dnia 28 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.166.2024.1.AM
Obowiązek składania miesięcznych lub kwartalnych deklaracji podatkowych z tytułu nabycia Gazu Ziemnego.
Obowiązek składania miesięcznych lub kwartalnych deklaracji podatkowych z tytułu nabycia Gazu Ziemnego.
Uznanie Ciepłowni za zorganizowaną część przedsiębiorstwa, stanowiącą zakład energochłonny, uprawniony korzystania ze zwolnienia od akcyzy zużywanych wyrobów gazowych
Dokumentowanie rozliczenia zakupu gazu jako partycypacji w kosztach między Centrum a Szkołami, zwolnienie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy prowadzonych w Centrum zajęć tanecznych, wokalnych, plastycznych, nauki gry na gitarze, niewliczanie świadczonych usług - zajęć tanecznych, wokalnych, plastycznych, nauki na gitarze, do limitu sprzedaży.
Obowiązek naliczania i odprowadzania podatku akcyzowego od energii elektrycznej zakupionej, a także wytworzonej i zużytej na własne potrzeby; prawidłowość rozliczenia zaległego podatku akcyzowego w deklaracjach korygujących; obowiązek zapłacenia odsetek od zaległości podatkowych.
Wyłączenia obowiązku stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do sprzedaży energii elektrycznej i gazu na rzecz podmiotu, który ma koncesję Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obrót energią elektryczną i gazem, ale którego zużycie na potrzeby własne nie jest nieznaczne.
Obowiązek stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do sprzedaży energii elektrycznej i gazu na rzecz podmiotu, który ma koncesję Prezesa URE na obrót tymi towarami i którego zużycie na potrzeby własne nie jest nieznaczne oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych bez uwzględnienia odwrotnego obciążenia.
Wnioskodawca jest podatnikiem podatku VAT, o którym mowa w art. 145e ust. 1 ustawy, z uwagi na uregulowania zawarte w art. 145e ust. 2 pkt 5 ustawy, a w konsekwencji transakcja nabycia gazu jest objęta mechanizmem odwrotnego obciążenia.
Obowiązek prowadzenia ewidencji i składania deklaracji podatkowych w zakresie wyrobów gazowych i węglowych oraz obowiązek rejestracji w CRPA jako podmiot zużywający w zakresie wyrobów gazowych.
Obowiązek prowadzenia ewidencji nabywanych wyrobów gazowych.
Obowiązek składania deklaracji oraz prowadzenia ewidencji z tytułu zużycia Gazu Ziemnego.
Zużycie przez Państwa nabywanego paliwa gazowego (po jego sprężeniu w wyniku, którego nie zmienia się jego kod CN) do napędzania silników spalinowych pojazdów należących do Państwa floty, a więc zgodnie z przeznaczeniem do którego nabyli je Państwo z zastosowaniem zerowej stawki akcyzy, nie stanowi czynności opodatkowanej na podstawie art. 9c ustawy. Również sprzedaż przez Państwa tego paliwa gazowego
Obowiązek zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia wynika z faktu, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT i posiada koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, umożliwiającą obrót energią elektryczną lub gazem, co wypełnia przesłanki zawarte w art. 145e ust. 2 pkt 5 ustawy i na tej podstawie należy uznać, że Wnioskodawca jest podatnikiem, o którym mowa w art
Posiadanie koncesji na obrót gazem lub energią elektryczną przez nabywcę ww. towarów, jest warunkiem wystarczającym do stosowania odwrotnego obciążenia, o którym mowa w art. 145e ustawy o VAT.
Możliwość zastosowania odwrotnego obciążenia przy dostawie energii elektrycznej i gazu.
Brak uprawnienia do skorzystania ze zwolnienia z podatku akcyzowego od zużycia energii elektrycznej na podstawie § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień w sytuacji użytkowania wielu generatorów, które zasilane są gazem ziemnym, olejem opałowym lub olejem napędowym oraz jednocześnie generatorów wykorzystujących energię promieniowania słonecznego. Nawet w przypadku nieprzekroczenia 1 MW łącznej mocy wykorzystywanych
Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia w przypadku dostawy, wynikającej ze zlecenia zakupu złożonego przez klienta mieszczącego się w katalogu określonym w art. 145e ust. 2 ustawy.
Posiadanie koncesji na obrót gazem lub energią elektryczną przez nabywcę ww. towarów nie jest warunkiem wystarczającym do stosowania odwrotnego obciążenia, o którym mowa w art. 145e ustawy o VAT
Skutki podatkowe otrzymanego przez Spółkę dofinansowania z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej oraz gazu ziemnego, udzielonego ze środków programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związanych z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022”.
Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia dla potrzeb rozliczania transakcji dotyczących energii elektrycznej i gazu dokonywanych w cenach ujemnych.
Brak możliwości zastosowania odwrotnego obciążenia przy dostawie energii elektrycznej i gazu w cenach ujemnych.
Brak powstania przychodu z tytułu otrzymanego przez Spółkę dofinansowania z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej, w stosunku do której nastąpił wzrost cen stosowanych wobec Spółki.
Spełnienie przez Państwa Spółkę warunku określonego w art. 145e ust. 1 pkt 1) ustawy, warunkujący m.in. opodatkowanie VAT dostaw mediów na zasadach mechanizmu odwrotnego obciążenia, w sytuacji, gdy przeważająca część ogółu nabywanej przez Spółkę energii elektrycznej lub gazu (a nie z danego kontraktu/umowy) wykorzystywana jest przez Spółkę do realizacji przez nią podstawowej działalności produkcyjnej
Nieuznanie Wnioskodawcy za podatnika podatku VAT, o którym mowa w art. 145e ust. 1 ustawy o VAT oraz brak obowiązku zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do transakcji nabycia energii elektrycznej.
Brak możliwości uznania, że otrzymane przez Spółkę raty zaliczek na poczet rekompensaty, jak również sama rekompensata, nie stanowią dopłat mających bezpośredni wpływ na cenę dostarczanego przez Spółkę gazu, i w konsekwencji nie będą zwiększać podstawy opodatkowania VAT realizowanych przez Spółkę dostaw gazu