Interpretacja indywidualna z dnia 16 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.424.2024.2.PRM
Skutki podatkowe opodatkowania transakcji zakupu i sprzedaży Telefonów używanych.
Skutki podatkowe opodatkowania transakcji zakupu i sprzedaży Telefonów używanych.
Wniosek w zakresie możliwości zastosowania stawki podatku VAT 0% dla opisanej wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz obowiązku wystawienia faktury dokumentującej dostawę na terytorium kraju, w przypadku przedstawionych wariantów organizacji transportu towarów, do których przypisane zostały zestawy dokumentów
Opodatkowanie dostaw transakcji łańcuchowych w Modelu 1, 2 i 3.
Uznanie sprzedaży towarów na rzecz kontrahenta z Niemiec, który następnie sprzedaje towar na rzecz innych podmiotów, zgodnie z opisanymi schematami działania, za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów oraz prawa Spółki do zastosowania stawki 0% w związku z dokonaną sprzedażą towarów
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur korygujących wystawionych przez kontrahenta oraz okres, w którym Wnioskodawca jest uprawniony do odliczenia tego podatku.
Uznanie wywiezienia sprzętu IT na terytorium innego kraju UE w celu świadczenia usług i późniejszego jego zniszczenia za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.
Brak rozpoznania wywozu towarów w celu wykonania usługi budowlanej w Niemczech jako wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.
Opodatkowania podatkiem VAT dostaw biopaliw oraz zastosowania stawki 0% w związku z wewnątrzwspólnotową dostawą towarów
Uznanie transakcji za transakcje łańcuchowe, zastosowanie stawki podatku VAT w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz eksportu towarów.
Dokumentowania wewnątrzwspólnotowego przesunięcia własnych towarów podlegającego opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 13 ust. 3 ustawy o VAT na podstawie faktury wystawionej w systemie KSeF, rozpoznania obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług na dotychczasowych zasadach, tj. w momencie wystawienia faktury oraz udostępniania faktur wystawionych w KSeF w Państwa wewnętrznej
Powstanie obowiązku podatkowego zgodnie z art. 20 ust. 9 ustawy z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia jachtu, prawo do odliczenia podatku VAT w związku z wewnątrzwspólnotowym nabyciem jachtu oraz brak obowiązku złożenia VAT-23 i wpłacenia podatku VAT na rachunek właściwego organu podatkowego w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego.
Opodatkowania dostaw transakcji łańcuchowych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego na wystawionych fakturach z tytułu nabycia towarów w Polsce.
Opodatkowanie dostawy dokonywanej w Wariancie 1 i 2 jako dostawy krajowej opodatkowanej w Polsce, uznanie dostawy dokonywanej na rzecz Odbiorcy w Wariancie 1 i 2 za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów opodatkowaną stawką 0% oraz prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony.
Opodatkowania transakcji realizowanej przez Wnioskodawcę w ramach dostawy.
Zwrot podatku od towarów i usług z tytułu nabycia nowego środka transportu.
Dokumentacja uprawniająca do zastosowania stawki 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.
Opodatkowanie transakcji łańcuchowych oraz prawo do zastosowania stawki 0% dla dokonywanych dostaw towarów.
Sposób rozliczenia Transakcji pomiędzy Spółką a jej Oddziałami.
Uznanie opisanej dostawy towarów za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów i możliwość zastosowania wobec niej stawki 0%.
Wykazywanie w pliku JPK_V7M, JPK_FA i JPK_KR sprzedaży opodatkowanej na terytorium Finlandii.
W zakresie nie uznania opisanej działalności jako odpłatne świadczenie usług pośrednictwa na rzecz podmiotów niebędących podatnikami oraz klasyfikacji opisanej działalności jako dostawy towaru oraz określenia miejsca jej opodatkowania.
Uznanie dostawy towarów dokonanej w ramach transakcji łańcuchowej za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów opodatkowaną 0% stawką VAT na podstawie posiadanych dokumentów.
Zastosowanie stawki podatku VAT w wysokości 0% w związku z eksportem towarów na podstawie wskazanych dokumentów w Modelu I, zastosowanie stawki podatku VAT w wysokości 0% w związku z wewnątrzwspólnotową dostawą towarów w Modelu II oraz niepodleganie opodatkowaniu w Polsce dostaw towarów realizowanych w Modelu III.
Uznanie, że przemieszczenia wyrobów akcyzowych w opakowaniach jednostkowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie powinny odbywać się na podstawie dokumentu e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD.