Porada
REGULAMIN WYNAGRADZANIA
Kiedy należy wprowadzić regulamin wynagradzania
PROBLEM
W styczniu 2014 r. przekroczyliśmy liczbę 20 pracowników. Obecnie zatrudniamy już 25 osób. Czy musimy wprowadzić regulamin wynagradzania? Czy trzeba wypowiedzieć pracownikom dotychczasowe warunki płacy określone w umowach o pracę?
RADA
Powinni Państwo utworzyć regulamin wynagradzania. Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników, nieobjęty ponadzakładowym lub zakładowym układem zbiorowym pracy, ma obowiązek ustalenia warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń w regulaminie wynagradzania. Jeżeli określone w regulaminie warunki wynagradzania będą mniej korzystne dla pracowników niż wynikające z indywidualnych umów o pracę, pracodawca będzie musiał wprowadzić je w drodze porozumienia zmieniającego lub wypowiedzenia zmieniającego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right