nowe prawo
Breloczek do piwa to raz promocja, a innym razem sponsoring
Etykieta piwa nie będzie mogła budzić skojarzeń z relaksem i wypoczynkiem, a sprzedawca nie dołączy do butelki breloczka w prezencie. Gadżet będzie jednak można otrzymać osobno, bez związku z zakupem – to niektóre spośród pomysłów zaproponowanych przez resort zdrowia
Koniec promocji w stylu: kup osiem piw, kolejne osiem odbierz gratis to najbardziej oczywiste następstwo nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, której projekt (nr z wykazu UD 147) przygotowało Ministerstwo Zdrowia (MZ). Eksperci wskazują jednak na wiele innych zapisów, które zrewolucjonizują branżę piwowarską.
Co się zmieni?
Dziś piwo jest wyjęte spod dotyczącego pozostałych napojów alkoholowych zakazu reklamy i promocji. Z zaprezentowanych przez resort zdrowia propozycji przepisów wynika, że ma się to zmienić, ale tylko w odniesieniu do promocji. Zostanie ona całkowicie zakazana. W praktyce to oznacza, że do piwa sprzedawanego np. na festiwalu muzycznym sprzedawca nie będzie mógł dołączyć darmowego breloczka ani innego gadżetu (w ramach promocji). Jednak taki sam gadżet z logotypem producenta alkoholu będzie można otrzymać bez związku z zakupem piwa, np. w strefie kibica przy okazji wydarzeń sportowych sponsorowanych przez browar (bo wówczas to sponsoring).