Artykuł
Pracownicy nie chcą być trybikiem w machinie
Biznes musi być społecznie odpowiedzialny. Nie chcemy już tylko wypracowywać zysków dla przedsiębiorstwa. Zależy nam na poczuciu, że robimy coś ważnego, co wpisuje się w wyznawane przez nas wartości – mówi dr Ewa Jarczewska-Gerc, psycholożka społeczna i trenerka biznesu, adiunktka SWPS.
Po co firmom strategie CSR?
Z różnych powodów. To kwestie wizerunkowe, istotne zarówno jeśli chodzi o postrzeganie przedsiębiorstwa wewnątrz organizacji, przez pracowników, jak i na zewnątrz, przez klientów, konkurencję, potencjalnych kontrahentów. Duże koncerny dbają o to, by ich biznes był zrównoważony, ale idą dalej i dążą do tego, by również łańcuch dostaw spełniał ich wymogi w tym zakresie. Zabieganie wyłącznie o budżet firmy w dzisiejszych czasach to za mało.