Interpretacja indywidualna z dnia 19 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.590.2024.1.KP
Uznanie rozlewu napojów alkoholowych za produkcję alkoholu oraz obowiązek nakładania banderol legalizacyjnych.
Uznanie rozlewu napojów alkoholowych za produkcję alkoholu oraz obowiązek nakładania banderol legalizacyjnych.
Sieci handlowe boją się frustracji zdezorientowanych klientów, jednak resort klimatu nie opóźni startu systemu zwrotu opakowań
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków ponoszonych w związku z wykonywaniem zadań w biurze, wydatków ponoszonych w związku z przerwami w trakcie pracy podczas pobytu w biurze, wydatków na: upominki i drobne prezenty w związku z wewnętrznymi firmowymi wydarzeniami i konkursami aktywizującymi dzieci personelu, eventy organizowane dla Personelu, nagrody w konkursach, eventy organizowane
Obowiązki podatkowe z tytułu utylizacji odpadu; możliwość przemieszczenia wyrobów akcyzowch między własnymi zakładami.
Obowiązki w podatku akcyzowym związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym.
Opodatkowanie podatkiem akcyzowym utylizacji (zniszczenia) alkoholu etylowego.
Obowiązki płatnika w związku z ponoszeniem kosztów opłat konsumenckich SUP.
Braku obowiązku uiszczania opłaty od napojów alkoholowych w opakowaniach jednostkowych o ilości nominalnej napoju nieprzekraczającej 300 ml.
Brak obowiązku uiszczania opłaty od nieodpłatnie przekazanych napojów, obowiązek zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z zamawiającym umowy, brak obowiązku zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z hurtownikiem umowy, brak obowiązku ujęcia w informacji CUK-1 sprzedaży napojów do hurtowników i zamawiających, uwzględnienie przy ustalaniu zawartości cukrów
Od 1 stycznia 2024 r. część sprzedawców ma obowiązek pobierać opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. W opracowaniu omawiamy ten obowiązek oraz podatkowe skutki pobierania takich opłat wraz z ich ewidencją księgową. W opracowaniu uwzględniono stanowisko MF z 28 marca 2024 r. W pierwszej wersji raportu Mk redakcja i autor przedstawiali inne stanowisko w przedmiocie przychodów i
Brak obowiązku uiszczenia opłaty od środków spożywczych z tytułu sprzedaży napojów, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, na rzecz kontrahentów zagranicznych, tj. spoza Unii Europejskiej oraz z innych krajów Unii Europejskiej, tytułem eksportu oraz wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz odbiorców hurtowych w Polsce, nieprowadzących sprzedaży detalicznej
Ustalenie, czy opłacie od środków spożywczych podlega wprowadzenie na rynek krajowy Piwa bezalkoholowego z dodatkiem Składników, powodujących zwiększenie ilości cukrów w gotowym produkcie w znikomej ilości – w zaokrągleniu do pełnych gramów 0 g lub 0,0 g na 100 ml
Opłata od środków spożywczych dotycząca zwolnienia z opłaty od środków spożywczych napojów bezalkoholowych na bazie piwa bezalkoholowego, w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego, a zawartość cukrów, z wyłączeniem cukrów naturalnych zawartych w sokach owocowych jest mniejsza lub równa 5g w przeliczeniu na 100 ml napoju.
Kalkulacja opłaty od środków spożywczych z tytułu wprowadzenia na rynek krajowy napojów zawierających w swoim składzie zarówno cukry naturalnie występujące w składnikach wykorzystywanych do produkcji napojów oraz dodane na etapie procesu produkcji cukry będące monosacharydami i disacharydami oraz prawo do złożenia korekty informacji, o której mowa w art. 12g ust. 1 pkt 1 ustawy, i wystąpienia z wnioskiem
Obowiązki w podatku akcyzowym w zakresie wytwarzania suplementów diety na bazie alkoholu etylowego.
Niepodleganie opłacie od środków spożywczych Produktów będących sokami niezawierającymi dodatków substancji, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym poza substancjami występującymi naturalnie w tych Produktach, - obliczanie opłaty od środków spożywczych za wprowadzenie na rynek krajowy Produktów zawierających cukry pochodzące z użytych do wytworzenia tych Produktów koncentratów
Podmiot zobowiązany do zapłaty opłaty od środków spożywczych
Od 13 października 2023 r. obowiązuje ustawa o zmianie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz niektórych innych ustaw (dalej: ustawa nowelizująca). Wprowadziła ona m.in. system kaucyjny, który będzie wspomagać selektywne zbieranie odpadów powstałych z opakowań po napojach. Nowe obowiązki związane z pobieraniem kaucji w pełnym zakresie dotyczyć będą dużych sklepów, o powierzchni
Ustalenie czy prowadzona sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego: - napojów A i B na rzecz konsumentów, stanowi wprowadzenie napojów na rynek krajowy, a tym samym czy podlega opłacie od środków spożywczych, - napojów A i B na rzecz przedsiębiorców prowadzących sprzedaż detaliczną napojów, stanowi wprowadzenie napojów na rynek krajowy, a tym samym czy powstaje obowiązek uiszczenia opłaty od środków
Ustalenie czy napoje bezalkoholowe z dodatkiem substancji, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, podlegają opłacie od środków spożywczych
Obowiązki podatkowe związane z wytwarzaniem suplementu diety klasyfikowanego do pozycji CN 2106, zawierającego alkohol etylowy w ilości od 30% do 40%, od którego na poprzednich etapach obrotu zapłacono podatek akcyzowy
Opłata od środków spożywczych, dotycząca wód aromatyzowanych oraz nektarów owocowych.
Obowiązki podatkowe związane z wytwarzaniem suplementu diety, klasyfikowanego do pozycji CN 2106, zawierającego alkohol etylowy w ilości od 30% do 40%, od którego na poprzednich etapach obrotu zapłacono podatek akcyzowy
Sposób obliczenia opłaty od środków spożywczych zgodnie z art. 12f ust. 3 ustawy od napoju bezalkoholowego w przypadku jednoczesnego dodania do napoju kofeiny i tauryny.