Porada
Obowiązki pracodawcy wobec urzędu pracy
Niedługo zamierzam otworzyć własną firmę i zatrudnić kilku pracowników. Słyszałem, że wiążą się z tym jakieś obowiązki wobec urzędu pracy? Jeśli tak, to bardzo proszę o informację, jakie to będą obowiązki? - pyta Czytelnik ze Skierniewic.
Tak, na pracodawcy spoczywają pewne obowiązki informacyjne wobec urzędu pracy, wynikające głównie z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Przepisy ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (DzU nr 99, poz. 1001 ze zm.) mają na celu przeciwdziałanie bezrobociu. W związku z tym nakładają na pracodawców tworzących miejsca pracy i zatrudniających pracowników pewne obowiązki służące poszerzeniu obiegu autentycznej informacji oraz zapobieganiu zjawiskom pracy „na czarno” przez osoby zarejestrowane jako bezrobotne.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right