comment
Artykuł
Data publikacji: 2007-08-18
Kiedy i jak pracodawca tworzy regulamin pracy
Regulamin pracy jest aktem wewnątrzzakładowym - źródłem prawa - który ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników.
dr Ewa Wronikowska
Katolicki Uniwersytet Lubelski
Pracodawca ma obowiązek wprowadzić w zakładzie pracy tego rodzaju akt, jeżeli zatrudnia co najmniej 20 pracowników, a w zakresie organizacji i porządku pracy nie obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy.
Bezwzględny obowiązek tworzenia regulaminu pracy w zakładzie mają pracodawcy, którzy zatrudniają co najmniej 20 pracowników, a w zakresie, który reguluje regulamin pracy - art. 104 § 1 k.p. - nie obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy, czy to zakładowego czy ponadzakładowego (art. 104 k.p.).
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right