Interpretacja indywidualna z dnia 30 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDSB1-2.4019.1.2024.1.PP
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Wymiana informacji podatkowych z innymi państwami
Skutki podatkowe wypłaty odsetek w związku z uczestnictwem w systemie zarządzania płynnością finansową w zakresie podatku u źródła.
Obowiązek sporządzania i publikowania informacji o realizowanej strategii podatkowej.
WIS USŁUGA – wydanie informacji o możliwości przyłączenia się do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
Czy Wnioskodawca, jako podatnik Estońskiego CIT, ma obowiązek sporządzenia i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za trzeci rok podatkowy w roku kalendarzowym 2023 (okres od 1 kwietnia 2023 r. do 31 grudnia2023 r.), w którym to okresie Wnioskodawca podlegał opodatkowaniu Estońskim CIT, jeżeli osiągnięte przez niego przychody bilansowe przekroczyły w tym okresie
Obowiązki informacyjne w związku ze zwolnieniem studentów z uiszczania opłat semestralnych za kształcenie.
Ustalenie, czy Wnioskodawca będzie zobowiązany do raportowania na podstawie art. 27 ust. 1e ustawy o CIT.
Zwolnienie z obowiązku sporządzania informacji o umowach zawartych z nierezydentami w myśl art. 82 § 1c Ordynacji podatkowej.
W związku z niedopełnieniem obowiązku wynikającego z art. 1 ust. 3 pkt 1a lit. a ustawy o CIT przez rozpoczęciem kolejnego roku obrotowego, Wnioskodawca utracił status spółki transparentnej podatkowo i od tego czasu Wnioskodawca jest zobowiązany do rozliczania podatku CIT od swoich przychodów.
Spółka uzyskała, z mocy prawa, status podatnika podatku dochodowego od dnia 1 stycznia 2023 r., na mocy art. 1 ust. 5 Ustawy o CIT, ponieważ nie złożyła informacji, o której mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1a lit. a Ustawy o CIT przed rozpoczęciem kolejnego roku obrotowego.
Brak obowiązku uiszczania opłaty od nieodpłatnie przekazanych napojów, obowiązek zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z zamawiającym umowy, brak obowiązku zgłoszenia naczelnikowi urzędu skarbowego informacji o zawarciu z hurtownikiem umowy, brak obowiązku ujęcia w informacji CUK-1 sprzedaży napojów do hurtowników i zamawiających, uwzględnienie przy ustalaniu zawartości cukrów
Obowiązki płatnika związane z przekazywaniem pracownikom zatrudnionym na podstawie umów o pracę informacji PIT-11 za pomocą zabezpieczonej platformy internetowej.
Obowiązek sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej (art. 27c CIT) przez podatnika opodatkowanego estońskim CIT.
Skoro dziecięca renta inwalidzka jest, zgodnie z oświadczeniem złożonym przez Klientkę, świadczeniem rodzinnym, wynikającym z pracy ojca niepełnosprawnego dziecka w USA, i nabyciem przez niego praw emerytalnych – to świadczenie to jest w Polsce zwolnione od podatku na podstawie cytowanego powyżej art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Termin sporządzenia informacji o zrealizowanej strategii podatkowej.
1) Czy kwalifikacja podatkowa wypłacanego przez Spółkę wynagrodzenia za świadczenie Usług przez Rzeczywistych Usługodawców powinna zostać przeprowadzona na gruncie UPO zawartej pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a państwem siedziby podmiotu odpowiedzialnego za opodatkowanie wynagrodzenia z tytułu świadczonych Usług (tzw. look through approach)? 2) Czy w związku z wypłatą wynagrodzenia za Usługi Spółka
Obowiązek sporządzenia informacji o zrealizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy 2022.
Czy Wnioskodawca, wypłacając należności na rzecz podmiotu powiązanego, będącego niemiecką Spółką Osobową (transparentną podatkowo), której wspólnikami są podatnicy podatku dochodowego od osób prawnych, będący rezydentami podatkowymi w Niemczech: - powinien kalkulować, czy wypłaty z tytułów określonych w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT przekraczają limit 2 mln zł (w myśl art. 26 ust. 2e ustawy o CIT
1. Czy w przypadku, w którym saldo debetowe Wnioskodawcy będzie pokryte ze środków należących do Uczestników, w opisanej we wniosku Sytuacji 1, tj. gdy odbiorcą rzeczywistym odsetek wypłacanych w ramach Systemu za pośrednictwem Rachunku Głównego Agenta będą Uczestnicy (polscy rezydenci podatkowi), Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do poboru podatku u źródła od odsetek na podstawie art. 26 ust. 1
1. Czy w przypadku, w którym saldo debetowe Wnioskodawcy będzie pokryte ze środków należących do Uczestników, w opisanej we wniosku Sytuacji 1, tj. gdy odbiorcą rzeczywistym odsetek wypłacanych w ramach Systemu za pośrednictwem Rachunku Głównego Agenta będą Uczestnicy (polscy rezydenci podatkowi), Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do poboru podatku u źródła od odsetek na podstawie art. 26 ust. 1
Czy na podatniku opodatkowanym ryczałtem od dochodów spółek, ciąży obowiązek sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej, o której mowa w art. 27c ustawy o CIT, za lata podatkowe w których Spółka opodatkowana jest/będzie Ryczałtem, a w których jej przychody, rozpoznawane zgodnie z przepisami o rachunkowości, przekroczą równowartość przeliczonej na
CIT - w zakresie skutków podatkowych dot. cash-poolingu.
Skutki podatkowe dot. cash-poolingu.
Czy prawidłowym jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym na Spółce, jako podatniku opodatkowanym Estońskim CIT nie ciąży obowiązek sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej o której mowa w art. 27c Ustawy CIT za lata podatkowe, w których podlegała oraz będzie podlegać opodatkowaniu Estońskim CIT, pomimo iż osiągnięte przez Spółkę przychody