Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18 października 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.456.2023.1.END

Czy na podatniku opodatkowanym ryczałtem od dochodów spółek, ciąży obowiązek sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej, o której mowa w art. 27c ustawy o CIT, za lata podatkowe w których Spółka opodatkowana jest/będzie Ryczałtem, a w których jej przychody, rozpoznawane zgodnie z przepisami o rachunkowości, przekroczą równowartość przeliczonej na złote kwoty 50 milionów euro, w odniesieniu do danego roku podatkowego?

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

8 września 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy na Wnioskodawcy, jako podatniku opodatkowanym ryczałtem od dochodów spółek, ciąży obowiązek sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej, o której mowa w art. 27c ustawy o CIT, za lata podatkowe w których Spółka opodatkowana jest/będzie Ryczałtem, a w których jej przychody, rozpoznawane zgodnie z przepisami o rachunkowości, przekroczą równowartość przeliczonej na złote kwoty 50 milionów euro, w odniesieniu do danego roku podatkowego?

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, mającym siedzibę i zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Od dnia 1 stycznia 2023 r. Spółka jest opodatkowana ryczałtem od dochodów spółek (dalej: „Ryczałt” lub „CIT estoński”) na zasadach określonych w rozdziale 6b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa”, „ustawa o CIT”). Wnioskodawca będzie opodatkowany Ryczałtem przez okres co najmniej 4 lat podatkowych, tj. przynajmniej do 31 grudnia 2026 r. Spółka nie wyklucza, że w kolejnych latach podatkowych również podlegać będzie opodatkowaniu CIT estońskim.

Wnioskodawca, stosownie do brzmienia art. 28d ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako podatnik opodatkowany Ryczałtem prowadzi księgi rachunkowe oraz sporządza sprawozdania finansowe na podstawie przepisów o rachunkowości w sposób zapewniający prawidłowe określenie:

1)wysokości zysku (straty) netto, podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku oraz

2)w kapitale własnym:

a)kwoty zysków niepodzielonych i kwoty zysków podzielonych odniesione na kapitały, wypracowanych w latach opodatkowania ryczałtem, oraz

b)kwoty niepokrytych strat poniesionych w latach opodatkowania ryczałtem.

W związku z wyborem opodatkowania Ryczałtem Wnioskodawca, w okresie opodatkowania CIT estońskim, zobligowany jest, zgodnie z art. 28r ust. 1 ustawy o CIT, do składania do właściwego urzędu skarbowego deklaracji o wysokości dochodu osiągniętego za poprzedni rok podatkowy (CIT-8E). W okresie opodatkowania Ryczałtem Spółka nie składa natomiast zeznania rocznego, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy, tj. zeznania o wysokości dochodu osiągniętego (straty poniesionej) w roku podatkowym (CIT-8). Przychody Wnioskodawcy, rozpoznawane zgodnie z przepisami o rachunkowości, zarówno w pierwszym roku opodatkowania ryczałtem, jak i prawdopodobnie w kolejnych latach podatkowych, przekraczać będą równowartość przelicznej na złote kwoty 50 milionów euro.

Pytanie

Czy na Wnioskodawcy, jako podatniku opodatkowanym ryczałtem od dochodów spółek, ciąży obowiązek sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej, o której mowa w art. 27c ustawy o CIT, za lata podatkowe w których Spółka opodatkowana jest/będzie Ryczałtem, a w których jej przychody, rozpoznawane zgodnie z przepisami o rachunkowości, przekroczą równowartość przeliczonej na złote kwoty 50 milionów euro, w odniesieniu do danego roku podatkowego?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, Spółka nie ma obowiązku sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za lata podatkowe, w których opodatkowana jest/będzie ryczałtem od dochodów spółek, nawet jeśli osiągnięte przez nią przychody, rozpoznawane zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości, przekroczą równowartość przeliczonej na złote kwoty 50 milionów euro, w odniesieniu do danego roku podatkowego.

Zgodnie z art. 27c ust. 1 ustawy o CIT podatnicy, o których mowa w art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2, są zobowiązani do sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy. Ponadto, jak stanowi art. 27 ust. 4 ww. aktu prawnego informację o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy, sporządzoną w języku polskim lub jej tłumaczenie na język polski, należy zamieścić na stronie internetowej podatnika w terminie do końca dwunastego miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego. Przepis art. 27b ustawy, do którego odsyła art. 27c ust. 1, dotyczy publikowania indywidualnych danych podatników.

Zgodnie z brzmieniem art. 27b ust. 1 ustawy o CIT:

Minister właściwy do spraw finansów publicznych podaje do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego tego ministra corocznie, w terminie do dnia 30 września, indywidualne dane podatników zawarte w zeznaniu, o którym mowa w art. 27 ust. 1, złożonym za rok podatkowy, który zakończył się w roku kalendarzowym poprzedzającym rok podania indywidualnych danych podatników do publicznej wiadomości, według stanu na pierwszy dzień miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym indywidualne dane podatników mają zostać podane do publicznej wiadomości. Ust. 2 art. 27b ustawy stanowi natomiast, iż podanie do publicznej wiadomości indywidualnych danych podatników, o którym mowa w ust. 1, dotyczy:

1)podatkowych grup kapitałowych, bez względu na wysokość osiągniętych przychodów;

2)podatników innych niż podatkowe grupy kapitałowe, u których wartość przychodu uzyskana w roku podatkowym, o którym mowa w ust. 1, przekroczyła równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego poprzedzającego rok podania indywidualnych danych podatników do publicznej wiadomości;

3)spółek nieruchomościowych, w tym spółek nieruchomościowych wchodzących w skład podatkowej grupy kapitałowej.

Zgodnie z art. 27b ust. 3 ustawy indywidualne dane podatnika, o którym mowa w ust. 1, obejmują:

1)firmę (nazwę) i numer identyfikacji podatkowej podatnika;

2)wskazanie roku podatkowego;

3)informacje o wysokości:

a.osiągniętego przychodu,

b.poniesionych kosztów uzyskania przychodów,

c.osiągniętego dochodu albo poniesionej straty,

d.podstawy opodatkowania,

e.kwoty należnego podatku.

Analizując powołane wyżej przepisy zważyć należy, iż art. 27b ust. 2 ustawy CIT, do którego odsyła art. 27c ust. 1 ww. aktu prawnego, określa krąg podatników, których indywidualne dane podatkowe, dotyczące wysokości osiągniętego przychodu, poniesionych kosztów uzyskania przychodów, osiągniętego dochodu, etc. podaje do publicznej wiadomości minister właściwy do spraw finansów publicznych w Biuletynie Informacji Publicznej w terminie do dnia 30 września. Jednocześnie, z przywołanego wyżej przepisu (art. 27b ust. 1 ustawy) wynika, że indywidualne dane podatników, o których mowa w art. 27b ust. 2 ustawy CIT, mają być zawarte w zeznaniu, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy, złożonym za rok podatkowy, który zakończył się w roku kalendarzowym poprzedzającym rok podania indywidualnych danych podatników do publicznej wiadomości. Przepis art. 27 ust. 1 Ustawy o CIT, o którym mowa powyżej nakłada natomiast na podatników obowiązek składania rocznego zeznania podatkowego o wysokości osiągniętego dochodu lub poniesionej straty w roku podatkowym (CIT-8).

Mając na uwadze powyższe, w ocenie Wnioskodawcy, uzasadnionym jest stwierdzenie, iż ustawodawca zawierając w art. 27c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych odesłanie do art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2 powołanego aktu prawnego powiązał obowiązek sporządzenia i publikacji informacji o strategii podatkowej spoczywający na podatniku, z obowiązkiem podawania danych podatników do publicznej wiadomości spoczywającym na ministrze właściwym do spraw finansów publicznych. To zaś prowadzi do wniosku, że informacje o realizowanej strategii podatkowej sporządzają i podają do publicznej wiadomości wyłącznie te podmioty, wymienione w art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy CIT, których indywidualne dane podatkowe publikuje minister właściwy do spraw finansów publicznych. Przenosząc poczynione rozważania na grunt niniejszego wniosku oraz przedstawionego stanu faktycznego zważyć należy, iż Wnioskodawca, jako podmiot opodatkowany ryczałtem od dochodów spółek, nie składa zeznania, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy CIT. Spółka, w okresie opodatkowania Ryczałtem, stosownie do brzmienia art. 28r ust. 1 składa natomiast deklarację o wysokości dochodu osiągniętego za poprzedni rok podatkowy (CIT-8E).

Tym samym minister właściwy do spraw finansów publicznych nie dysponuje, jak również w kolejnych latach w których Spółka podlegać będzie opodatkowaniu Ryczałtem, nie będzie dysponował, danymi dotyczącymi Spółki, a wymienionymi w art. 27b ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W związku z tym, nawet w sytuacji przekroczenia przez Wnioskodawcę wartości przychodu odpowiadającego równowartości 50 mln euro przeliczonego na złote, w danym roku podatkowym, minister właściwy do spraw finansów publicznych nie będzie mógł podać indywidualnych danych podatkowych Wnioskodawcy do publicznej wiadomości. To zaś prowadzi do wniosku, iż Wnioskodawca, jako podatnik ryczałtu od dochodów spółek, nie ma i w świetle obecnych przepisów nie będzie miał obowiązku sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy, tak długo, jak długo będzie opodatkowany ryczałtem od dochodów spółek.

Art. 27c ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych odwołuje się wszak wprost do podatników, o których mowa w art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy. Do tej grupy nie sposób zaliczyć jednak podatników ryczałtu od dochodów spółek, ponieważ w trakcie opodatkowania ryczałtem nie są oni, co do zasady, obowiązaniu do składania zeznania, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy CIT.

W związku z powyższym w ocenie Wnioskodawcy, na Spółce, jako podatniku opodatkowanym ryczałtem od dochodów spółek, nie ciąży obowiązek sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej, o której mowa w art. 27c ustawy CIT, za lata podatkowe w których Spółka opodatkowana jest/będzie Ryczałtem, a w których jej przychody, rozpoznawane zgodnie z przepisami o rachunkowości, przekroczą równowartość przeliczonej na złote kwoty 50 mln euro, w odniesieniu do danego roku. Powyższe znajduje potwierdzenie w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 27 kwietnia 2023 r., znak 0111-KDIB1-1.4010.778.2022.1.SG oraz w interpretacji indywidualnej

z dnia 17 kwietnia 2023 r., znak: 0114-KDIP2-2.4010.266.2022.1.AP

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na wstępie należy zaznaczyć, że pytanie przedstawione przez Państwa we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza zakres przedmiotowy tego wniosku. W związku z powyższym, wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (Państwa zapytania). Zatem, inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, nieobjęte pytaniem, nie zostały rozpatrzone w niniejszej interpretacji.

Zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”):

Podatnicy, z wyjątkiem zwolnionych od podatku na podstawie art. 6 ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 1d i 1da, art. 17 ust. 1 pkt 4a lit. a oraz przepisów ustawy wymienionej w art. 40 ust. 2 pkt 8, są obowiązani, z zastrzeżeniem ust. 2a, składać urzędom skarbowym zeznanie, według ustalonego wzoru, o wysokości dochodu osiągniętego (straty poniesionej) w roku podatkowym - do końca trzeciego miesiąca roku następnego i w tym terminie wpłacić podatek należny albo różnicę między podatkiem należnym od dochodu wykazanego w zeznaniu a sumą zapłaconych zaliczek za okres od początku roku.

Na podstawie art. 27b ust. 1 ustawy o CIT:

Minister właściwy do spraw finansów publicznych podaje do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego tego ministra corocznie, w terminie do dnia 30 września, indywidualne dane podatników zawarte w zeznaniu, o którym mowa w art. 27 ust. 1, złożonym za rok podatkowy, który zakończył się w roku kalendarzowym poprzedzającym rok podania indywidualnych danych podatników do publicznej wiadomości, według stanu na pierwszy dzień miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym indywidualne dane podatników mają zostać podane do publicznej wiadomości.

Na podstawie art. 27b ust. 2 ustawy o CIT:

Podanie do publicznej wiadomości indywidualnych danych podatników, o którym mowa w ust. 1, dotyczy:

1) podatkowych grup kapitałowych, bez względu na wysokość osiągniętych przychodów;

2) podatników innych niż podatkowe grupy kapitałowe, u których wartość przychodu uzyskana w roku podatkowym, o którym mowa w ust. 1, przekroczyła równowartość 50 mln euro przeliczonych na złote według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego poprzedzającego rok podania indywidualnych danych podatników do publicznej wiadomości;

3) spółek nieruchomościowych, w tym spółek nieruchomościowych wchodzących w skład podatkowej grupy kapitałowej.

Natomiast zgodnie z art. 27b ust. 3 pkt 3 ustawy o CIT:

Indywidualne dane podatnika, o których mowa w ust. 1, obejmują informacje o wysokości:

a) osiągniętego przychodu,

b) poniesionych kosztów uzyskania przychodów,

c) osiągniętego dochodu albo poniesionej straty,

d) podstawy opodatkowania,

e) kwoty należnego podatku.

Zgodnie z art. 27c ust. 1 ustawy o CIT:

Podatnicy, o których mowa w art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2, są obowiązani do sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy.

Zgodnie z art. 27c ust. 4 ustawy o CIT:

Podatnik zamieszcza informację o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy, sporządzoną w języku polskim lub jej tłumaczenie na język polski, na swojej stronie internetowej w terminie do końca dwunastego miesiąca następującego po zakończeniu roku podatkowego.

Wnioskodawca jest Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, mającym siedzibę i zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Od dnia 1 stycznia 2023 r. Spółka jest opodatkowana ryczałtem od dochodów spółek. W związku z wyborem tej formy opodatkowania składa do właściwego urzędu skarbowego deklaracje o wysokości osiągniętego dochodu i należnego ryczałtu od dochodów spółek (CIT-8E). Przychody Wnioskodawcy, rozpoznawane zgodnie z przepisami o rachunkowości, zarówno w pierwszym roku opodatkowania ryczałtem, jak i prawdopodobnie w kolejnych latach podatkowych, przekraczać będą równowartość przelicznej na złote kwoty 50 milionów euro.

Państwa wątpliwości budzi kwestia ustalenia, czy na Wnioskodawcy, jako podatniku opodatkowanym ryczałtem od dochodów spółek, ciąży obowiązek sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej, o której mowa w art. 27c ustawy o CIT, za lata podatkowe w których Spółka opodatkowana jest/będzie Ryczałtem, a w których jej przychody, rozpoznawane zgodnie z przepisami o rachunkowości, przekroczą równowartość przeliczonej na złote kwoty 50 milionów euro, w odniesieniu do danego roku podatkowego.

Zgodnie z art. 27c ust. 1 ustawy o CIT podatnicy, o których mowa w art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2, są obowiązani do sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy.

Przepis art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy o CIT, do którego odsyła art. 27c ust. 1 określa krąg podatników, których indywidualne dane podatkowe, dotyczące wysokości osiągniętego przychodu, poniesionych kosztów uzyskania przychodów, osiągniętego dochodu albo poniesionej straty, podstawy opodatkowania i kwoty należnego podatku podaje do publicznej wiadomości Minister Finansów w Biuletynie Informacji Publicznej w terminie do dnia 30 września.

Jednocześnie z przepisu art. 27b ust. 1 ustawy o CIT wynika, że indywidualne dane podatników, o których mowa w art. 27b ust. 2 ustawy o CIT mają być zawarte w zeznaniu, o którym mowa w art. 27 ust. 1, złożonym za rok podatkowy, który zakończył się w roku kalendarzowym poprzedzającym rok podania indywidualnych danych podatników do publicznej wiadomości.

Podatnicy opodatkowani w formie ryczałtu od dochodów spółek nie składają, co do zasady (wyjątek może dotyczyć podatników uzyskujących np. dochody z odpłatnego zbycia walut wirtualnych), zeznań, o których mowa w art. 27 ust. 1 ustawy o CIT, lecz składają deklaracje, zgodnie z art. 28r ust. 1 tejże ustawy. Tym samym Minister Finansów nie dysponuje danymi wymienionymi w art. 27b ust. 3 pkt 3 ustawy o CIT. W związku z tym, nawet w sytuacji przekroczenia przez nich wartości przychodu w roku podatkowym odpowiadającego równowartości 50 mln euro przeliczonego na złote Minister Finansów nie podaje ich indywidualnych danych do publicznej wiadomości.

Zawierając w art. 27c ust. 1 ustawy o CIT odesłanie do art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy o CIT ustawodawca wiąże, ciążący na podatniku, obowiązek sporządzania i publikacji informacji o strategii podatkowej z ciążącym na Ministrze Finansów, obowiązkiem podawania danych podatników do publicznej wiadomości, co oznacza, że informację o realizowanej strategii podatkowej sporządzają i podają do publicznej wiadomości te same podmioty (wymienione w ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy o CIT), których indywidualne dane podatkowe publikuje Minister Finansów.

W związku z tym art. 27c ust. 1 ustawy o CIT należy odczytywać w relacji z art. 27b łącznie z ust. 1 i 2.

Mając powyższe na uwadze należy uznać, że podatnicy ryczałtu od dochodów spółek nie są obowiązani do sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy.

Artykuł 27c ust. 1 ustawy o CIT odwołuje się wprost do podatników, o których mowa w art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy o CIT. Do tej grupy nie sposób zaliczyć podatników ryczałtu od dochodów spółek, ponieważ w trakcie opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, co do zasady, nie są oni obowiązani do składania zeznania, o którym mowa w art. 27 ust. 1 ustawy o CIT.

W związku z powyższym podatnik opodatkowany w formie ryczałtu nie ma obowiązku sporządzania i podawania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii podatkowej, także w sytuacji, gdy jego przychody za rok podatkowy przekroczyły równowartość przeliczonej na złote kwoty 50 mln euro.

Zatem Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Odnosząc się do przywołanych przez Państwa interpretacji indywidualnych wskazać należy, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego. Natomiast Organ, mimo że w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkuje się wydanymi rozstrzygnięciami, to nie ma możliwości zastosowania ich wprost, ponieważ nie stanowią materialnego prawa podatkowego.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00