Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-07-29

Czy koszty kampanii w internecie uprawniają przedsiębiorcę do ulgi na ekspansję

Osoba fizyczna prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą opodatkowaną na zasadach podatku liniowego. Najważniejszym elementem tej firmy jest strona internetowa, która umożliwia tworzenie spersonalizowanych (m.in. przez użycie imienia dziecka oraz własnych zdjęć) wiadomości i życzeń (np. od Świętego Mikołaja). Produkt ten jest skierowany przede wszystkim do rodziców, którzy pragną uszczęśliwić dzieci niebanalnym prezentem. Poprzez użycie imienia dziecka oraz innych spersonalizowanych odnośników w treści listu każdy sprzedany produkt (np. list od Świętego Mikołaja) jest osobisty i unikalny. List jest rzeczą (nie jest produktem wirtualnym) i powstaje w wyniku pracy pracowników przedsiębiorcy. Listy powstają na ozdobnym papierze papeteryjnym zakupionym od zewnętrznego dostawcy, a strona internetowa firmy to jedyny kanał służący do ich dystrybucji. Przedsiębiorca ponosi koszty kampanii reklamowej związanej z promocją ww. strony internetowej. W przypadku przedsiębiorcy promocja produktu, jakim są listy, oznacza promocję tego jedynego kanału dystrybucji. Zatem wydatki poniesione na promocję listów obejmują m.in. koszty kampanii w internecie. Przy czym koszty kampanii reklamowej to głównie koszty promocji strony www. Zdarza się, ale nie jest to reguła, że reklama dotyczy listu jako takiego. Z reguły wyświetlane treści reklamowe odnoszą się także do innych usług świadczonych przez przedsiębiorcę, którymi są głównie zindywidualizowane filmiki, dostępne przez internet, w których główną postacią jest np. osoba bliska klientowi. Usługi te nie korzystają z ulgi prowzrostowej. Przychody ze sprzedaży listów są traktowane jako przychody ze sprzedaży produktów w rozumieniu art. 26gb ust. 2 ustawy o PIT. Wyodrębnienie kosztów promocji w internecie listów oraz kosztów promocji filmów nie jest możliwe. Czy jeśli zostaną spełnione pozostałe warunki do skorzystania z ulgi prowzrostowej (w szczególności odnoszące się do zwiększania przychodów), to przedsiębiorca może skorzystać z odliczeń od dochodu w ramach tej ulgi w stosunku do kosztów kampanii promocyjnej w internecie prowadzonej strony www?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00