Artykuł
Witryna niczym podróż za klientem
Od jakości strony internetowej zależy współczynnik konwersji, a co za tym idzie – przychody e-sklepu. Warto więc wiedzieć, jak nie tracić klientów
Atrakcyjny towar i cena mogą nie zagwarantować dobrej sprzedaży. Niemal połowa internatów oczekuje, że strona sklepu otworzy się poniżej 2 sekund, 40 proc. opuszcza ją, jeśli jej wczytywanie trwa dłużej niż 3 sekundy, a 70 proc. ją porzuca, jeśli czas ładowania trwa ponad 5 sekund. Jednosekundowe opóźnienie może przekładać się na 7-proc. spadek konwersji. To nie koniec ważnych wiadomości z serwisów analitycznych. 80 proc. kupujących nie wróci na witrynę, która według ich oceny stwarzała kłopot. Do tego internauci dzielą się negatywnymi doświadczeniami, co oznacza dalsze możliwe straty. Ale to nie jedyne ich źródło.