Artykuł
Najnowsze technologie na usługach e-commerce
Wykorzystanie rozwiązań z obszaru sztucznej inteligencji czy rozszerzonej rzeczywistości to dziś dla wielu firm standard, choć nadal technologie te są wdrażane punktowo – w zależności od potrzeb. Nie ma wątpliwości, że tego typu innowacje są przyszłością e-commerce. Czas pokaże, jak zostaną przyjęte przez klientów
Rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji (AI) mają bardzo szerokie spektrum zastosowania w e-commerce. To choćby proste chatboty pozwalające firmom na nawiązywanie kontaktu z klientami, przesyłanie ofert, odbieranie ich pytań, konwersacje na temat sprzedawanych produktów. Zazwyczaj są to nieskomplikowane programy, mające na celu zapoznawanie klienta z ofertą i przekierowywanie na infolinię czy do oddziałów.
Dużo bardziej zaawansowane i rozwijane są boty głosowe, czyli wirtualni asystenci. Często są to programy zintegrowane z asortymentem. Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji, technologiom deep learning oraz wykorzystaniu przetwarzania języka naturalnego rozmowa z asystentem głosowym może przebiegać bardzo sprawnie. Nie powoduje to u klientów poczucia braku zaopiekowania ze strony firmy. Takie rozwiązania, o ile będą rozwijane i usprawniane, mogą stać się jednym z podstawowych narzędzi kontaktu platformy e-commerce z użytkownikami.