Artykuł
Wejście w e-handel coraz łatwiejsze
Na własną rękę albo we współpracy z dużym graczem – przed takim dylematem staje wielu przedsiębiorców debiutujących w e-commerce. Te rozwiązania się nie wykluczają
Własny sklep oznacza wiele obowiązków do wypełnienia. Nie trzeba go jednak otwierać od zera. Dostępne są gotowe rozwiązania umożliwiające uruchomienie sprzedaży online dosłownie w kilka dni.
Kto pomoże zbudować sklep
Jak tłumaczy Katarzyna Iwanich, prezes zarządu Insightland z grupy Hexe Capital, są to zarówno systemy do tworzenia stron i sklepów oraz zarządzania ich treścią, oparte na otwartym kodzie źródłowym, jak i rozwiązania typu SaaS.
Zaletą tych pierwszych, jak dodaje, jest niższy koszt miesięczny związany z utrzymaniem sklepu, jednak trzeba zainwestować na start, najczęściej kilka tysięcy złotych. SaaS z kolei generuje w dłuższej perspektywie wyższe roczne koszty, ale daje możliwość niemal natychmiastowej sprzedaży. Kosztem na starcie jest jedynie miesięczny abonament. To dobre rozwiązanie zwłaszcza dla mniejszych firm.
Najwięksi gracze korzystają z rozwiązań klasy enterprise (zaawansowane, wysoce wyspecjalizowane oprogramowanie) dostosowanych do indywidualnych potrzeb.