Artykuł
Sekrety omnichannelu
Granica między zakupami przez internet i stacjonarnymi coraz bardziej się zaciera. To zasługa nasilającego się trendu, jakim jest omnichannel. Łączenie różnych kanałów sprzedaży w celu dopasowania do potrzeb konsumenta wymaga nowego podejścia do biznesu
Po pandemii doszło do zmiany układu sił. Rola e-commerce znacząco wzrosła po tym, gdy szerokie grono konsumentów przekonało się do sklepów internetowych. Jednocześnie salony stacjonarne nie tracą na popularności. W nowych warunkach kluczowe stało się więc elastyczne podejście, uwzględniające nowe preferencje zakupowe konsumentów i ich nawyki wyniesione z okresu pandemii. Tradycyjny sklep coraz częściej wspiera e-commerce, oferując usługę odbioru i zwrotu zamówień online, stając się integralną częścią modelu sprzedaży wielokanałowej. Granice między sprzedażą online i offline coraz bardziej się zacierają. Dla efektywnego handlu omnichannel stał się zatem koniecznością.
Taki model działania to wyzwanie dla przedsiębiorców. Każdy dodany kanał stanowi gąszcz funkcjonalności biznesowych, aplikacji, danych z wielu źródeł. Konieczne staje się więc spięcie tych wszystkich elementów w jedną całość, by oba kanały mogły się przenikać, tworząc jedność.