Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 7 września 2017 r., sygn. II SA/Ke 323/17

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Beata Ziomek (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Jacek Kuza, Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal, Protokolant Starszy sekretarz sądowy Joanna Dziopa, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 września 2017 r. sprawy ze skargi M. B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 31 marca 2017 r. znak: [...] w przedmiocie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 31 marca 2017 r., znak: [...], Samorządowe Kolegium Odwoławcze, po rozpatrzeniu odwołania M. B., utrzymało w mocy decyzję Prezydenta Miasta z dnia 16 stycznia 2017 r., znak: [...] o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie gazociągu średniego ciśnienia (maksymalne ciśnienie robocze do 0,5 Mpa), długości około 90 m, w rejonie ul. B., na działkach nr: 746, 745/1, 744/1, 741/2, 741/1, 738/1, 738/8, 739/1, 737/1, 737/6, 735/1 i 735/2 obręb 0021 w K., w granicach oznaczonych na załączniku graficznym literami ABCDEFGHIJKL-A.

W uzasadnieniu organ II instancji przedstawił następujący stan faktyczny i prawny sprawy.

Opisana na wstępie decyzja organu I instancji z dnia 16 stycznia 2017 r. wydana została na wniosek P. Sp. z o.o.. W odwołaniu M. B., właściciel działki nr 744/1, nie wyraził zgody na realizacje sieci na jego nieruchomości, kwestionując przy tym zakwalifikowanie inwestycji jako celu publicznego z uwagi na to, że droga, w której jest przewidziana jest drogą "ślepą". Wniósł o przedstawienie przez inwestora innej trasy przebiegu gazociągu.

Samorządowe Kolegium Odwoławcze, po przywołaniu treści art. 50 ust. 1 i 2 oraz art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ("upzp"), wskazało na związanie organu granicami wniosku inwestora. Wyjaśniło, że jedynie w sytuacji, gdy wnioskowana przebudowa nie powoduje zmiany zagospodarowania i terenu i użytkowania obiektu budowlanego, nie zmienia jego formy architektonicznej, a także nie jest zaliczona do przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, albo nie wymaga pozwolenia na budowę - nie wymaga wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00