Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 19 marca 2013 r., sygn. II SA/Ol 77/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Janina Kosowska Sędziowie Sędzia WSA Bogusław Jażdżyk Sędzia WSA Hanna Raszkowska (spr.) Protokolant st. sekretarz sądowy Jakub Borowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 marca 2013r. sprawy ze skargi małżonków B. i M. Sz. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", Nr "[...]" w przedmiocie lokalizacji inwestycji celu publicznego 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję organu I instancji; 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz małżonków B. i M. Sz. solidarnie kwotę 500 złotych (pięćset złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego; 3. orzeka, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 21 sierpnia 2012 r. Burmistrz Miasta i Gminy R., na wniosek "[...]" Spółki z o.o. w W., ustalił lokalizację dla inwestycji celu publicznego

o znaczeniu gminnym - budowy stacji bazowej telefonii komórkowej, na działce "[...]". Ustalając warunki i wymagania kształtowania ładu przestrzennego organ stwierdził, że projekt przewiduje budowę masztu wolnostojącego o konstrukcji stalowej kratowej i wysokości 60,5 m z urządzeniami sterującymi u podstawy masztu i instalacją na maszcie anten nadawczych i radiolinii. Powierzchnia zabudowy wynosi ok. 100 m². Burmistrz przyjął, zgodnie z wnioskiem, lokalizację wieży w środkowej części przedmiotowej działki. Wskazał, że dojazd do stacji należy zapewnić z drogi gminnej przez działkę nr x. Zaznaczył też, że budowa stacji bazowej telefonii komórkowej nie jest zaliczona do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, o których mowa w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Przedstawiając ustalenia dotyczące ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu, organ podał, że działka położona jest na Obszarze Chronionego Krajobrazu "[...]", na obszarze Natura 2000 "[...]", lecz właściwy organ ochrony środowiska uznał w postanowieniu z dnia 28 maja 2012 r., że nie ma potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na obszar Natura 2000. Ponadto, Burmistrz stwierdził, że inwestycję należy realizować zgodnie z przepisami ustawy Prawo ochrony środowiska, ustawy o ochronie przyrody oraz rozporządzenia Nr 151 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 13 listopada 2008 r. w sprawie obszaru chronionego krajobrazu Puszczy i Jezior P. (Dz. U. Województwa Warmińsko-Mazurskiego Nr 179 poz. 2636). Określając natomiast warunki wynikające z przepisów szczególnych, wskazał na obowiązek wykonania projektu budowlanego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego. Burmistrz zaznaczył ponadto, że projekt decyzji uzgodniono w trybie art. 53 ust. 5c ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. nr 80 poz. 717 ze zm.) z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w O. W uzasadnieniu Burmistrz podał, że Gmina R. nie posiada miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego przedmiotowy teren. Wskazał, że ta nieruchomość nie wymaga uzyskania zgody na przeznaczenie terenów rolnych na cele nierolnicze w rozumieniu przepisów o ochronie gruntów rolnych i leśnych. Zaznaczył ponadto, że w toku postępowania zgłoszono zastrzeżenia odnośnie do przedmiotowej inwestycji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00