Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 8 października 2020 r., sygn. II SA/Po 363/20

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Edyta Podrazik Sędziowie Sędzia WSA Wiesława Batorowicz Asesor WSA Jan Szuma (spr.) Protokolant: starszy sekretarz sądowy Ewa Wąsik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 08 października 2020 r. sprawy ze skargi A. B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] lutego 2020 r., nr [...] w przedmiocie lokalizacji inwestycji celu publicznego I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Burmistrza Miasta i Gminy [...] z dnia [...] października 2019 roku nr [...], [...], II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącej kwotę [...]- zł ([...] złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Decyzja z dnia [...] lutego 2020 r., [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze (zwane dalej "Kolegium"), po rozpatrzeniu odwołań M. G. oraz A. B., utrzymało w mocy decyzję Burmistrza Miasta i Gminy [...] (zwanego dalej "Burmistrzem") z dnia [...] października 2019 r., [...], [...], którą ustalono na rzecz [...] S.A. lokalizację inwestycji celu publicznego polegającej na budowie stacji bazowej [...], w skład której wchodzi wieża stalowa, szafa telekomunikacyjna na ramie, linia zasilająca i ogrodzenie na terenie działki [...] przy [...] w miejscowości [...].

Powyższe rozstrzygnięcia wydano w następujących okolicznościach udokumentowanych w aktach sprawy.

Wnioskiem z dnia [...] sierpnia 2019 r. [...] S.A. wystąpiła o ustalenie lokalizacji dla opisanej wyżej inwestycji (k. 1-18 akt administracyjnych organu pierwszej instancji). Do wniosku, poza załącznikami w postaci mapy zasadniczej, rysunków, pełnomocnictwa i potwierdzenia opłat - dołączono także dokument pt.: "Kwalifikacja przedsięwzięcia projektowanej stacji bazowej telefonii komórkowej", w którym przeanalizowano inwestycję pod kątem jej podpadania pod przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia [...] listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 71, dalej "r.ws.p.2010"; akt ten obecnie nie obowiązuje - uw. Sądu") (zob. załącznik do administracyjnych organu pierwszej instancji - niebieska teczka). W "Kwalifikacji przedsięwzięcia" wskazano, że postępowanie dotyczy stacji bazowej wyposażonej w grupy po kilka anten na azymutach 70°, 160°, 250° i 340°. W konkluzji dokumentu uznano, że inwestycja nie będzie się kwalifikowała do kategorii przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko (§ 2 ust. 1 pkt 7 r.ws.p.2010 - uw. Sądu), względnie przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko (§ 3 ust. 1 pkt 8 r.ws.p.2010 - uw. Sądu).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00