Czy klient ma prawo żądać od biura rachunkowego nadpłaconej kwoty, którą musi zwrócić swojemu kontrahentowi w związku z podwójną zapłatą za fakturę
PROBLEM
W naszym biurze przydarzyło się niedopatrzenie. Jedna z obsługiwanych przez nas spółek otrzymała od kontrahenta dwa razy zapłatę za tę samą fakturę. Gdy to wykryliśmy (w wyniku prowadzonej wewnętrznej kontroli dokumentów) i powiadomiliśmy klienta, to okazał swoje niezadowolenie. Stwierdził, że to my powinniśmy zwrócić te pieniądze klientowi, ponieważ on już zużył nadpłatę i liczył na to, że jak powierzył prowadzenie spółki z o.o. do biura rachunkowego, to ono „wyłapie takie rzeczy”. Czy klient (tj. obsługiwana przez nasze biuro spółka) ma prawo żądać od nas tej nadpłaconej kwoty, którą musi zwrócić kontrahentowi w związku z podwójną zapłatą za fakturę? Napisał do nas wiadomość, że przepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu nakładają na nas obowiązek zwrotu mu tej kwoty, bo ją zużył. Pragnę podkreślić, że kontrahent klienta nie wykrył podwójnej zapłaty, lecz wyszło to z naszej strony.