Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Aktualność

Zawiadomienie o zmianie urzędu skarbowego trzeba złożyć do 15 października

urząd skarbowyurząd skarbowy

Podatnicy, którzy od 1 stycznia 2025 r. powinni być obsługiwani przez wyspecjalizowane urzędy skarbowe (WUS), mają obowiązek zawiadomić o tym swój dotychczasowy urząd skarbowy. Zawiadomienie należy złożyć do 15 października 2024 r. W tym samym terminie zawiadomienie powinni też złożyć ci podatnicy, którzy są obecnie obsługiwani przez wyspecjalizowany urząd skarbowy (WUS), ale od 1 stycznia 2025 r. utracą ten przywilej. 

Brak dokonania zawiadomienia o zmianie właściwości urzędu skarbowego nie ma znaczenia prawnego dla określenia właściwości urzędu skarbowego, ponieważ zmiana właściwości następuje z mocy prawa. Jednak niedopełnienie opisanych formalności może skutkować odpowiedzialnością karną skarbową. Przepisy Kodeksu karnego skarbowego przewidują karanie grzywną podatników, którzy wbrew obowiązkowi nie złożą w terminie właściwemu organowi wymaganej informacji podatkowej (art. 80 k.k.s.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00