Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Aktualność

Nowa infolinia KAS. Indywidualne informacje podatkowe dostępne od 1 października

1 października 2024 r. startuje scentralizowana infolinia Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Resort finansów wyjaśnia, że tak jak dotychczas, dzwoniąc na infolinię KAS klienci uzyskają ogólną informację podatkowo-celną. Nowością będzie możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową. W tym celu konieczne będzie uzyskanie kodu telePIN na stronie e-Urzędu Skarbowego.

Ważne

Od 1 października 2024 roku w ramach infolinii KAS w całej Polsce urzędy skarbowe będą obsługiwały klientów pod numerami, które były do tej pory wykorzystywane przez Krajową Informację Skarbową:

  • (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych,
  • 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych.

Połączenia z dotychczasowymi numerami urzędów skarbowych będą automatycznie przekierowywane na infolinię.

Jakie informacje uzyska dzwoniący

Resort finansów wyjaśnia, że tak jak dotychczas, dzwoniąc na infolinię KAS klienci uzyskają ogólną informację podatkowo-celną bez konieczności potwierdzania tożsamości. Nowością będzie możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową. W tym celu konieczne będzie potwierdzenie tożsamości kodem telePIN. Dzwoniący uzyskają np. informacje o rozliczeniach swoich nadpłat i zwrotów z zeznań lub deklaracji podatkowych.

Nie zmieniają się zasady udzielania informacji przez wyspecjalizowane urzędy skarbowe obsługujące duże podmioty gospodarcze. Pracownicy tych urzędów, będą dostępni pod dotychczasowymi numerami telefonów.

W trakcie rozmowy z konsultantem KAS po uwierzytelnieniu kodem telePIN uzyskamy informację o:
zaksięgowanych i rozliczonych deklaracjach i zeznaniach podatkowych, w tym korektach tych dokumentów,
dokonanych wpłatach, w tym pobranych odsetkach i kosztach upomnienia, 
zrealizowanych zwrotach i przeksięgowaniach
wpłatach zaksięgowanych na kontach do wyjaśnienia podatników, 
wystawionych upomnieniach, tytułach wykonawczych, zagrożeniu i wpisie do Rejestru Należności Publicznoprawnych (RNP) dla transakcji nierozliczonych.

Uwierzytelnienie za pomocą kodu telePIN

Każdy podatnik będzie mógł zadzwonić na infolinię KAS i uzyskać informacje dotyczące swoich spraw podatkowych, objęte tajemnicą skarbową, po uwierzytelnieniu kodem telePIN. Kod telePIN można ustawić samodzielnie po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.

Również pełnomocnicy działający na podstawie pełnomocnictwa ogólnego PPO-1 lub użytkownicy konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym(UKO) także będą mogli uzyskać dostęp do informacji objętych tajemnicą skarbową, a dotyczących swoich mocodawców lub organizacji, do konta której są upoważnieni. Pełnomocnicy poza telePINem będą proszeni także o podanie numeru identyfikacyjnego mocodawcy lub organizacji.

W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.

Jak to będzie działało w praktyce pokazują poniższe schematy.

Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w swojej sprawie:

 

 

Jeśli dzwoniący chce porozmawiać w sprawie mocodawcy (PPO) lub organizacji (UKO):

 

 

Źródło: Ministerstwo Finansów

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00