Centralny system uaktywni 7 tys. placówek i agencji Poczty Polskiej
Dariusz Śpiewak, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. cyfryzacji, opowiada o korzyściach, jakie ma przynieść transformacja cyfrowa przedsiębiorstwu i jego klientom.
W sierpniu ubiegłego roku Poczta Polska informowała o wartym pół miliarda złotych tylko przez pierwsze trzy lata planie transformacji cyfrowej. Na jakim etapie jest jego realizacja?

Rozpoczęliśmy od poszukiwania środków. Jak wiadomo, Poczta Polska ma pewne wyzwania związane z obszarem finansów. Tymczasem likwidację długu technologicznego, będącego efektem wieloletnich zaniedbań, trzeba zacząć od zakupu nowej infrastruktury, na podstawie której będziemy inwestować w nowe systemy. Poczta właśnie zakończyła proces i uzyskała zgodę Ministerstwa Aktywów Państwowych na wydanie prawie 200 mln zł na zakup rozwiązań związanych z tzw. twardą infrastrukturą, przez którą należy rozumieć serwery, stacje robocze, na wirtualizację środowiska, integrację ze środowiskiem chmurowym oraz na cyberbezpieczeństwo. Inwestujemy już w centralizację systemów, aby móc m.in. elastycznie tworzyć i modyfikować produkty, być takim „ready to market”. W maju obejmie to pierwsze tysiąc urzędów, pozostałe dołączą do wiosny 2026 r. To jest główne zadanie, aby w perspektywie roku zlikwidować podstawowy dług technologiczny.