Czy pracownik samorządowy może być wezwany do pracy po godzinach pracy w sytuacjach kryzysowych
Niektóre pomieszczenia w urzędzie są monitorowane. Jak powinniśmy o tym powiadomić przebywające tam osoby? Czy wystarczy, jeśli przy okazji potwierdzenia, że zapoznali się z regulaminem pracy, potwierdzą też, że poinformowano ich o celu, zakresie oraz sposobie monitorowania?
Czy następujący zapis w regulaminie pracy urzędu (jst) będzie prawidłowy: "Odpracowanie spóźnienia do 15 minut nastąpi w tym samym dniu, w którym to spóźnienie nastąpiło. W takim wypadku nie jest wymagane wypełnienie wniosku o odpracowanie wyjścia prywatnego"? Normalnie w urzędzie na każde odpracowanie wyjścia należy wypisać odpowiedni wniosek. Zaznaczam, że w urzędzie obowiązuje podstawowy system
Manager działu zgłasza, że w kolejnych tygodniach może zaistnieć potrzeba aby pracownicy z jego działu (jeden lub kilku) zamiast pracować w godzinach 9-17 według podstawowego czasu pracy obowiązującego w naszej firmie pracowali w godzinach 3:00-11:00. Byłoby to wciąż 8h ale w innych godzinach. Czy taka zmiana wymagałaby zmiany w regulaminie?
W spółce jest wprowadzony regulamin pracy. Czy procedura antymobbingowa, regulamin pracy zdalnej oraz procedura ochrony sygnalistów muszą być ujęte w regulaminie pracy spółki i stanowić np. załącznik do regulaminu pracy, czy też mogą stanowić odrębne dokumenty?
Nie wystarczy, że nowo zatrudniana osoba zapoznała się z regulaminem pracy zawierającym zasady monitoringu. Tak uznał Urząd Ochrony Danych Osobowych w stanowisku wydanym dla DGP
Posiłkowaniu się przez pracowników sztuczną inteligencją nie towarzyszą odpowiednie przepisy. Wielu pracodawców nie ma świadomości, że brak narzędzi minimalizujących ryzyko może powodować np. wyciek danych czy szkody materialne. Pora, by ta problematyka zagościła na stałe w regulaminach pracy
Czy istnieje zakres jakie zachowania wchodzą w skład definicji "nieprzestrzegania ustalonej organizacji i porządku w procesie pracy", za które pracodawca może nałożyć na pracownika karę porządkową? Czy pracodawca może przyjąć, że za nieprzestrzeganie regulaminu pracy może nałożyć karę porządkową? Czy niewłaściwy stosunek do kolegów i/lub przełożonego (np. używanie wulgaryzmów, rozsiewanie plotek) może
Wchodzące od 27 września br. przepisy dadzą możliwość wprowadzenia większej elastyczności w grafiku pracy członków korpusu służby cywilnej. Jednak aby nowe zasady zastosować w praktyce, niezbędna będzie modyfikacja regulaminów pracy. Przypominamy najważniejsze procedury dotyczące wprowadzania zmian w wewnętrznych przepisach dla tej grupy zawodowej.
Po zmianach Kodeksu pracy, wprowadzających tzw. work-life balance, pracę zdalną i kontrolę trzeźwości pracowników, pracodawcy muszą dopilnować, aby obowiązujące u nich regulacje wewnątrzzakładowe były zgodne z przepisami prawa pracy. Dotyczy to np. regulaminu pracy, zarządzenia o czasie pracy czy procedur ochrony danych osobowych.