Artykuł
aktualności
Czas na uregulowanie używania AI w miejscu pracy
Posiłkowaniu się przez pracowników sztuczną inteligencją nie towarzyszą odpowiednie przepisy. Wielu pracodawców nie ma świadomości, że brak narzędzi minimalizujących ryzyko może powodować np. wyciek danych czy szkody materialne. Pora, by ta problematyka zagościła na stałe w regulaminach pracy
Rozwiązania wykorzystujące systemy sztucznej inteligencji stają się codziennością dla wielu przedsiębiorców. Minimalizują koszty, zwiększają szybkość działania i pozwalają na bardziej wydajną organizację pracy. Korzyściom wynikającym z zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji towarzyszy jednak pewne ryzyko prawne, o czym nie wszyscy pracodawcy i pracownicy wiedzą. Z naszych doświadczeń wynika, że popularność takich narzędzi jak ChatGPT nie oznacza, że pracodawcy w sposób świadomy i oficjalny dopuszczają ich stosowanie. Jednak w praktyce wielu pracowników może wspomagać swoją pracę powszechnie dostępnymi systemami AI. A to dla pracodawców oznacza, że powinni rozważyć, w jaki sposób zminimalizować ryzyka związane z efektami takiej pracy i odpowiedzialnością za jej wynik. Chodzi zarówno o przypadki, gdy pracodawca akceptuje wykorzystywanie AI, jak i o takie, gdy pracownicy samowolnie wykorzystują to narzędzie przy wykonywaniu obowiązków pracowniczych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right