Porada
Przeciwdziałanie mobbingowi w urzędzie
Mobbing to problem, który może wystąpić również w urzędzie. Tymczasem często pojawiają się wątpliwości, czym właściwie on jest. Zjawisko to nie zostało bowiem uregulowane w ustawie o pracownikach samorządowych. W związku z tym, na podstawie art. 43 ust. 1 ww. aktu prawnego, do ewentualnego mobbingu w urzędzie zastosowanie znajdą przepisy kodeksu pracy. Trzeba zaznaczyć, że regulacja kodeksowa w zakresie mobbingu nakłada na pracodawców, w tym urzędy, obowiązek przeciwdziałania mobbingowi. Jest to jeden z podstawowych obowiązków pracodawców wynikający wprost z kodeksu pracy. Niestety, jest on dość ogólnie sformułowany. Dlatego rodzą się wątpliwości, co, kiedy i w jaki sposób pracodawca powinien robić, by móc stwierdzić, że wywiązuje się z ww. zobowiązania. Co więcej, podejmowanie odpowiednich działań przez pracodawcę w celu przeciwdziałania mobbingowi może przynieść mu korzyści. Jedną z nich jest możliwość uwolnienia się pracodawcy od odpowiedzialności w związku z wystąpieniem mobbingu w zakładzie pracy. Dlatego nie należy bagatelizować sygnałów lub marginalizować działań zmierzających do realizacji obowiązku przeciwdziałania temu nagannemu zjawisku w urzędzie.
O co pytają na szkoleniach
Krytyka pracownika
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right