Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.408.2024.2.AP
Zawarcie wyrazów „odwrotne obciążenie” na fakturach dokumentujących świadczone przez Wnioskodawcę usługi.
Zawarcie wyrazów „odwrotne obciążenie” na fakturach dokumentujących świadczone przez Wnioskodawcę usługi.
Dnia 6 sierpnia 2024 r. otrzymaliśmy 2 faktury od dostawcy spoza UE z adnotacją "odwrotne obciążenie". Faktury te dokumentują nabycie oprogramowania do zakupionego i przyjętego do użytkowania w 2023 r. środka trwałego. Niestety nie otrzymaliśmy wcześniej w/w dokumentów, a kontrahent nie upominał się o zapłatę. Jeden z dokumentów został wystawiony 12 grudnia 2022 r., a otrzymaliśmy go 6 sierpnia 2024
Opodatkowanie dostawy urządzenia.
Opodatkowanie usług polegających na przeładunku towarów w portach morskich.
Określenie miejsca świadczenia i tym samym opodatkowanie usług świadczonych na rzecz zagranicznego kontrahenta.
Braku obowiązku rozliczenia w drodze odwrotnego obciążenia VAT z tytułu nabycia od Wykonawcy usług związanych z zakupem i montażem Instalacji.
Podatek od towarów i usług w zakresie określenia miejsca świadczenia usług wykonywanych na rzecz kontrahenta norweskiego, wskazania czy ww. usługa winna być udokumentowana fakturą z adnotacją „NP” oraz obowiązek wystawienia faktury korygującej w związku z wystawieniem przez Wnioskodawcę omyłkowo faktur dokumentujących ww. usługi ze stawką VAT 0% zamiast adnotacji „NP”.
Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia (usługi instalacji lub konserwacji systemów alarmowych świadczonych z usługą monitoringu).
Podatek od towarów i usług w zakresie podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT usług oczyszczania ścieków, podstawy opodatkowania dla świadczonej usługi, prawa do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych, obowiązku rozliczenia w drodze odwrotnego obciążenia podatku VAT w zakresie usług nabytych od Wykonawcy oraz opodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazania
Nieuznanie Wykonawcy świadczącego usługi na rzecz Gminy za podwykonawcę, a w konsekwencji brak obowiązku zastosowania przez Gminę mechanizmu odwrotnego obciążenia z tytułu nabycia usług od Wykonawcy w związku z realizacją inwestycji polegającą na zakupie i montażu kolektorów słonecznych oraz pomp ciepła.
Podstawy opodatkowania nie stanowi zarówno kwota otrzymana od Mieszkańców wynagrodzeń przewidziana w Umowach, jak też kwota otrzymanego dofinansowania. Wykonawcy POŚ nie świadczą – w rozumieniu art. 17 ust. 1h ustawy – usługi na Państwa rzecz jako podwykonawcy. W konsekwencji, nie mają Państwo obowiązku zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w odniesieniu do usług nabywanych od Wykonawców POŚ
Podleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług otrzymanych przez Gminę wpłat od mieszkańców za świadczone przez Gminę na ich rzecz usługi, - stawka podatku dla świadczenia Gminy na rzecz mieszkańców, - określenie podstawy opodatkowania dla świadczenia Gminy na rzecz mieszkańców, - uznanie otrzymywanych przez Gminę wpłat od mieszkańców za zaliczki podlegające opodatkowaniu w momencie otrzymania
Podatek od towarów i usług w zakresie zaliczenia do podstawy opodatkowania wyłącznie wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców z tytułu świadczenia przez Gminę na rzecz Mieszkańców Usług; zaliczenia do podstawy opodatkowania wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania z tytułu świadczenia przez Gminę na rzecz Mieszkańców Usług i wyliczenia metodą „w stu” oraz brak zastosowania
Opodatkowanie usług świadczonych przez Wnioskodawcę; - ustalenie czy podstawą opodatkowania dla świadczonych usług jest wyłącznie kwota wynagrodzenia ustalona w umowach pomniejszona o kwotę podatku należnego; - ustalenie czy podstawą opodatkowania dla świadczonych usług jest kwota dofinansowania oraz kwota wynagrodzenia otrzymywanego od Zainteresowanych, pomniejszone o kwotę podatku należnego;
Stawka podatku, podstawa opodatkowania, odwrotne obciążenia, prawo do odliczenia w związku z wykonaniem POŚ.
Wyłączenia obowiązku stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do sprzedaży energii elektrycznej i gazu na rzecz podmiotu, który ma koncesję Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obrót energią elektryczną i gazem, ale którego zużycie na potrzeby własne nie jest nieznaczne.
Obowiązek stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do sprzedaży energii elektrycznej i gazu na rzecz podmiotu, który ma koncesję Prezesa URE na obrót tymi towarami i którego zużycie na potrzeby własne nie jest nieznaczne oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych bez uwzględnienia odwrotnego obciążenia.
Brak obowiązku rozliczenia w drodze odwrotnego obciążenia VAT z tytułu nabycia od wykonawcy usług związanych z zakupem i montażem instalacji.
Brak zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w odniesieniu do usług nabywanych od Wykonawców.
Brak obowiązku zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w odniesieniu do usług nabywanych od Wykonawców.
Brak opodatkowania przez Gminę usług modernizacji świadczonych na rzecz Mieszkańców, zastosowanie tzw. odwrotnego obciążenia, prawo do odliczenie podatku VAT.
Stawka podatku VAT dla czynności montażu instalacji fotowoltaicznych i instalacji kolektorów słonecznych,określenie podstawy opodatkowania dla usług świadczonych przez Gminę na rzecz mieszkańców, rozliczenie podatku należnego z tytułu nabytych przez Gminę od wykonawcy usług montażu instalacji.
Opodatkowanie przez Miasto usług „termomodernizacji” świadczonych na rzecz Mieszkańców, stawka podatku dla tych usług, podstawa opodatkowania, opodatkowanie zaliczek, brak prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktur dokumentujących wydatki poniesione na zakup i montaż Instalacji, brak obowiązku zastosowania tzw. mechanizmu odwrotnego obciążenia.
Nieuznanie Wykonawcy świadczącego usługi na rzecz Gminy za podwykonawcę, a w konsekwencji brak obowiązku zastosowania przez Gminę mechanizmu odwrotnego obciążenia z tytułu nabycia od Wykonawcy usług związanych z wykonaniem mikroinstalacji opisanych we wniosku.