Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 19 grudnia 2018 r., sygn. II SA/Go 777/18
Brak konkurencyjności wynagrodzeń w Państwowej Inspekcji Pracy utrudnia nadrabianie braków kadrowych - podkreślił w rozmowie z PAP Główny Inspektor Pracy Wiesław Łyszczek. Zwrócił uwagę, że w latach 2016-2018 z urzędu odeszło 398 pracowników.
W okresie od 1 stycznia 2018 r. do 20 września 2018 r. inspektorzy pracy przeprowadzili w 740 jednostkach samorządu terytorialnego kontrole ukierunkowane na sprawdzenie zaległości urlopowych marszałków, starostów, prezydentów, burmistrzów, wójtów i ich zastępców.
Sejm przyjął bez poprawek nowelizację ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy. Nowela zakłada m.in. obowiązek składania przez kontrolerów PIP pisemnych oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej przez członków ich rodzin.
Od dnia wejścia w życie przepisów o ograniczeniu handlu w niedziele i święta inspektorzy skontrolowali ponad 9,9 tys. sklepów, które działały w dni objęte zakazem. Stwierdzili, że w 8,5 proc. było otwartych wbrew prawu - podał Główny Inspektor Pracy.