Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 3 lipca 2018 r., sygn. II SA/Rz 502/18

Planowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Krystyna Józefczyk /spr./ Sędziowie WSA Elżbieta Mazur - Selwa WSA Piotr Godlewski Protokolant starszy sekretarz sądowy Sylwia Opioła po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 lipca 2018 r. sprawy ze skargi T. Ł. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] lutego 2018 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy -skargę oddala-

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi T.Ł. jest decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego w R., dalej "Kolegium" z dnia [...] lutego 2018 r. nr [...] w przedmiocie odmowy ustalenia warunków zabudowy.

Na podstawie akt administracyjnych sprawy Sąd ustalił, że wnioskiem z dnia [...] sierpnia 2017 r. T.Ł. zwrócił się do Burmistrza B. o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego usytuowanego bezpośrednio przy granicy lub w odległości nie mniejszej niż 1,5 m od granicy z sąsiednią działką budowlaną nr ew. 1397 , na działce nr ew. 1411 położonej w N., gm. B.

Decyzją z dnia [...] grudnia 2017 r. nr [...] Burmistrz B. odmówił ustalenia warunków zabudowy dla w/w zamierzenia inwestycyjnego. W uzasadnieniu decyzji organ wskazał na niespełnienie warunków z art. 61 ust. 1 pkt 1, 4 i 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 , dalej "u.p.z.p."). W obrębie obszaru analizowanego brak było co najmniej jednej działki sąsiedniej zabudowanej w sposób pozwalający na określenie wymagań dotyczących nowej zabudowy. Brak było także podstaw do rozszerzenia obszaru analizowanego z uwagi na usytuowanie funkcji wydobywczej ropy pomiędzy terenem inwestycji a zabudową. Teren inwestycji wg ewidencji jest gruntem ornym klasy II A ponadto w nieobowiązującym już miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego znajdował się w obszarze rolnym. Zatem wymagał uzyskania zgody ministra do spraw rozwoju wsi na zmianę jego przeznaczenia, tym bardziej, że nie zostały spełnione warunki wyłączenia obowiązku uzyskania takiej zgody określone w art. 7 ust. 2a ustawy z dnia 3 lutego 1995r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1161 ze zm., dalej "ustawa o ochronie gruntów"). Tym nie spełniono warunku zgodności z przepisami odrębnymi tj. ww. ustawą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00