Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 21 marca 2018 r., sygn. I SA/Gd 49/18

Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Tomaszewska, Sędziowie Sędzia NSA Małgorzata Gorzeń (spr.), Sędzia WSA Ewa Wojtynowska, Protokolant Starszy Sekretarz Sądowy Dorota Kotlarek, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 28 lutego 2018 r. sprawy ze skargi G.M.R. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia 6 listopada 2017 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za okres od stycznia 2010 roku do grudnia 2011 roku 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. zasądza od Dyrektora Izby Administracji Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 19638 (dziewiętnaście tysięcy sześćset trzydzieści osiem ) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Gmina Miejska (dalej w skrócie zwana Gminą) wystąpiła do Urzędu Skarbowego z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w podatku od towarów i usług za miesiące od stycznia 2010 r. do grudnia 2011r. w łącznej wysokości 1.472.036,00 zł powstałej wskutek wydania przez Trybunał Sprawiedliwości UE wyroku z dnia 29 września 2015r. w sprawie C-276/14, załączając korekty deklaracji VAT-7 za ww. okresy rozliczeniowe. Pismo w tej sprawie nadane zostało w urzędzie pocztowym w dniu 30 grudnia 2015r. (data wpływu do organu 5 stycznia 2016r.) oraz złożone w siedzibie urzędu skarbowego w dniu 31 grudnia 2015 r. Za datę wszczęcia postępowania organ uznał dzień 5 stycznia 2016r.

W ramach złożonych korekt deklaracji Gmina uwzględniła centralizację jej rozliczeń z rozliczeniami Administracji Budynków Komunalnych i Zarządu Cmentarza Komunalnego, w wyniku czego zwiększyła wysokość nabycia towarów i usług oraz podatku naliczonego o wydatki bieżące i inwestycyjne, wynikające z faktur VAT wcześniej nieodliczonych w deklaracjach podatkowych VAT-7 Gminy i jej jednostek organizacyjnych.

Jako podstawę prawną żądania zwrotu nadpłaty Gmina wskazała art. 74 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz.U. z 2017r., poz. 201 ze zm.), zwanej dalej O.p., a zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym za grudzień 2011r. - art. 86 ust. 1 w zw. z art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2017 r., poz. 1221 z późn. zm.), zwanej dalej u.p.t.u., i wniosła o zwrot nadwyżki wraz z oprocentowaniem właściwym dla zwrotu nadpłaty poprzez zastosowanie do wnioskowanego zwrotu art. 74 pkt 1 O.p.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00