Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 21 maja 2014 r., sygn. II SA/Gd 537/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Wanda Antończyk Sędziowie: Sędzia WSA Jolanta Górska Sędzia WSA Katarzyna Krzysztofowicz (spr.) Protokolant: Sekretarz sądowy Izabela Adamowicz po rozpoznaniu w dniu 21 maja 2014 r. w Gdańsku na rozprawie sprawy ze skargi G. L. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 9 maja 2013 r., nr [...] w przedmiocie warunków zabudowy oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 23 kwietnia 2012 r., nr [...], wydaną na podstawie art. 4 ust. 2 pkt 2, art. 53 ust. 4 pkt 9, art. 59 ust. 1, art. 60 i art. 61 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 roku, poz. 647 ze zm.) - dalej w skrócie jako "ustawa", Wójt Gminy odmówił ustalenia na rzecz G. L. warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na przebudowie (bez zmiany powierzchni zabudowy i kubatury) i zmianie sposobu użytkowania istniejącego budynku rekreacji indywidualnej na budynek mieszkalny jednorodzinny na terenie działki nr [...] położonej w K.

W uzasadnieniu decyzji organ wyjaśnił, że planowana inwestycja wymaga ustalenia warunków zabudowy w drodze decyzji. Organ stwierdził, że granice obszaru analizowanego wyznaczył zgodnie z obowiązującymi przepisami, w odległości 72m od granicy działki. Odległość ta, w ocenie organu, jest wystarczająca dla dokonania oceny sposobu zagospodarowania terenów sąsiadujących z działką nr [...]. Na wyznaczonym terenie organ dokonał analizy stanu faktycznego i prawnego terenu oraz warunków określonych w art. 61 ust. 1 ustawy. Organ stwierdził, że w analizowanym obszarze brak jest terenów z legalną zabudową mieszkaniową jednorodzinną dostępnych z dróg wewnętrznych o numerach [...], [...] i [...]. Na podstawie wizji w terenie ustalił, że w sąsiedztwie działki inwestora występuje nieliczna zabudowa gospodarcza i letniskowa o zróżnicowanych formach. Dla tych działek oraz dla działki objętej wnioskiem prowadzone jest postępowanie administracyjne w sprawie nielegalnej zabudowy (pismo Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia 13 maja 2008r.). Organ stwierdził również, że zgodnie z pismem Starostwa Powiatowego z dnia 19 maja 2011 r. dla żadnej z działek położonych w odległości większej niż 50m od ul. W. nie wydano pozwoleń na budowę; pozwolenia na budowę zostały wydane jedynie dla działek o numerach [...], [...], [...], [...] i [...]. Ponadto dla żadnej z działek położonych w obszarze analizowanym, które nie posiadają bezpośredniego dostępu do drogi publicznej - ul. W., nie wydano decyzji ustalających warunki zabudowy dla jakiegokolwiek obiektu. Organ wyjaśnił, że w obszarze analizowanym, w bezpośrednim sąsiedztwie działki objętej wnioskiem, znajdują się działki zabudowane w sposób uniemożliwiający określenie parametrów, cech i wskaźników planowanej zabudowy. Obiekty wzniesione nielegalnie nie mogą bowiem posłużyć do określenia parametrów planowanej inwestycji. Ponadto obszar ten jest częścią terenów rolnych, znajdujących się w strefie ochrony krajobrazowej i konserwatorskiej. Natomiast w południowej części analizowanego obszaru znajdują się budynki mieszkalne usytuowane wzdłuż ulicy W. Budynki wyznaczają linię zabudowy wyłącznie wzdłuż tej ulicy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00