Orzeczenie
Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 16 października 2013 r., sygn. IV SA/Po 735/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Grażyna Radzicka Sędziowie WSA Izabela Bąk-Marciniak WSA Maciej Busz (spr.) Protokolant st.sekr.sąd. Justyna Hołyńska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 października 2013 r. sprawy ze skargi M.P. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. z dnia [...] stycznia 2013 r. nr [...] w przedmiocie odmowy uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy 1. uchyla zaskarżone postanowienie oraz poprzedzające je postanowienie W. Zarządu Dróg Wojewódzkich w P. z dnia [...] grudnia 2012 r. nr [...]; 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. na rzecz skarżącego M.P. kwotę [...] złotych ([...]) tytułem zwrotu kosztów postepowania
Uzasadnienie
IV SA/Po 735/13
Uzasadnienie
Wojewódzki Zarząd Dróg Wojewódzkich w P. postanowieniem z dnia [...].12.2012r. nr [...] wydanym na podstawie art.106 § 5ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 ze zm. - dalej Kpa) w związku z art.53 ust.4 pkt 9 i art.64 ust.1 ustawy z dnia 27.03.2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (j.t. Dz.U z 2012r., poz.647, zwanej dalej u.p.z.p.) oraz na podstawie art.35 ust.3 ustawy z dnia 21.03.1985r. o drogach publicznych (j.t. Dz.U. z 2007r., Nr 19, poz.115, zwanej dalej u.d.p.) odmówił uzgodnienia decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji obejmującej budowę budynku handlowo - usługowego i magazynu składowego oraz pylonu reklamowego zlokalizowanego na terenie działek nr ewid. [...], [...], [...] i [...] położonych obręb [...] w miejscowości [...] w zakresie ustaleń połączenia komunikacyjnego działek objętych decyzją z drogą wojewódzka nr [...].
W uzasadnieniu organ wskazał, że w dniu 14.12.2012r. wniosek o dokonanie w/w uzgodnienia wniósł Burmistrz Miasta i Gminy B. Z pkt 2 ppkt 3 odnośnik czwarty projektu decyzji o ustaleniu warunków zabudowy wynika, że komunikację dla w/w działek należy zapewnić "istniejącymi zjazdami z drogi wojewódzkiej nr [...] na działkę nr [...], przez działkę nr [...] (poprzez ustanowioną służebność gruntową przejścia i przejazdu na rzecz każdorazowego właściciela działek objętych wnioskiem) oraz przez działkę drogową nr [...] (będącą własnością inwestora)". Organ zauważył, że wskazane zjazdy służą do obsługi stacji paliw oraz pojazdów korzystających z jej usług. Zjazd ten położony w obrębie skrzyżowania obwodnicy B z ul. [...], ma ograniczoną dostępność wyłącznie dla prawoskrętów i jest wyposażony w pas dla pojazdów wyłączających się z ruchu i pas dla pojazdów włączających się do ruchu. Wspomniany wjazd/wyjazd znajduje się na odcinku drogi stanowiącym dojazd do obwodnicy B. (skrzyżowanie obwodnicy z ul. [...]) i jest znacznie obciążony ruchem. Zadaniem obwodnicy jest wyprowadzenie ruchu poza obszar zwartej zabudowy przy jednoczesnym zapewnieniu szybkiego i bezkolizyjnego przejazdu. Dopuszczając obsługę komunikacyjną planowanej inwestycji we wnioskowany sposób znacznie wzrośnie ruch na stacji paliw. Zwiększenie ilości relacji skrętnych i wzrost ilości samochodów skręcających na teren tej stacji spowoduje powstanie zatorów. Reasumując obciążenie istniejących zjazdów, które obecnie obsługują wyłącznie stację paliw spowoduje bardzo duże zagrożenie bezpieczeństwa ruchu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right