Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 31-10-2024
Artykuł aktualny na dzień 31-10-2024
Data publikacji: 2024-10-04

Czy trzeba informować klientów firmy o wprowadzeniu procedury zgłoszeń wewnętrznych – stanowisko MRPiPS

W odpowiedzi na pytanie redakcji „MONITORA prawa pracy i ubezpieczeń” resort pracy w piśmie z 1 października 2024 r. wyjaśnił, że podmioty prawne zobowiązane do wprowadzenia procedury zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa na podstawie ustawy o ochronie sygnalistów nie mają obowiązku informowania swoich klientów o wprowadzeniu tej procedury.   

Od 25 września 2024 r. obowiązuje ustawa o ochronie sygnalistów. Przewiduje ona konieczność wprowadzenia przez podmioty prawne, które są nią objęte, procedury zgłoszeń wewnętrznych (art. 24 ust. 1 ustawy o ochronie sygnalistów).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00