comment
Artykuł
Data publikacji: 2004-07-31
Podnoszenie kwalifikacji - obowiązki pracownika i pracodawcy
Podnoszenie kwalifikacji przez pracowników może odbywać się w formach szkolnych lub pozaszkolnych, z inicjatywy samego pracownika albo na wniosek przełożonego.
Marcin Nowak
W interesie pracodawcy leży posiadanie dobrze wykształconego personelu. Dobrzy pracownicy gwarantują wysoką jakość pracy, a to przekłada się na osiągane przez pracodawcę zyski. Pracodawca ma obowiązek ułatwiać pracownikowi podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Oznacza to, że pracodawca nie może utrudniać pracownikom zdobywania i pogłębiania wiedzy, a także bez uzasadnionych przyczyn odmówić pracownikowi udziału w wybranym przez niego szkoleniu. Pracodawca powinien więc nie tylko nakłaniać pracowników do podnoszenia swoich umiejętności w zakresie związanym z wykonywaną pracą, lecz również dbać o dobrą atmosferę wobec szkolących się pracowników.
• Obowiązek pracodawcy
W praktyce często zdarza się, że pracodawcy mylą obowiązek ułatwiania podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników z obowiązkiem szkolenia pracowników.
Przez podnoszenie kwalifikacji zawodowych należy rozumieć naukę w szkołach, jak również kształcenie, dokształcanie i doskonalenie zawodowe w formach pozaszkolnych. Natomiast z obowiązkiem szkolenia pracowni- ków należy wiązać wynikający z art. 237-237 k.p. obowiązek przeszkolenia z zakresu bhp.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka