Promocja przedsiębiorczości w międzypokoleniowym tandemie
– Nowoczesne platformy likwidują wysoki próg wejścia do biznesu, z którym mieliśmy niegdyś do czynienia. Dzisiaj większość rzeczy z zakresu marketingu i promocji, otwierania sklepu online czy zarządzania kadrami można zrobić za pośrednictwem telefonu komórkowego – mówi Kamil Tomkowicz z Fundacji Our Future Foundation. W rozmowie z DGP opowiada o kampanii promucjącej przedsiębiorczość w grupach studentów oraz osób 50+.
Jakie są założenia projektu #OtwarciNaBiznes?
Założenia wynikają bezpośrednio z problemów, które zidentyfikowaliśmy. Z dostępnych badań wynika, że prawie połowa firm założonych przez przedstawicieli „Gen Z”, upada w ciągu dwóch lat. Autorskie badanie przeprowadzone przez Our Future Foundation we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego pokazuje zaś, że o otwarciu własnej firmy myśli aż dwie trzecie ankietowanych studentów. Z tego wypływa wniosek, że studenci są bardzo chętni, żeby podejmować aktywność przedsiębiorczą, ale z jakichś powodów te przedsięwzięcia upadają. Jednocześnie zaobserwowaliśmy, że osoby w wieku 50+, które są obecne na rynku pracy, często dysponują „twardymi” kompetencjami i wieloletnim doświadczeniem, ale nie do końca odnajdują się w świecie nowych technologii – tutaj mam na myśli korzystanie z narzędzi cyfrowych i automatyzację oraz związaną z nimi potrzebę zdobywania nowych kompetencji. W związku z tym istnieje przypuszczenie, że część tych osób przechodzi na emeryturę wcześniej, niż jest to konieczne, właśnie z uwagi na brak wspomnianych kompetencji cyfrowych. A