Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2024-11-26

transport zbiorowy

Miasta wydadzą miliardy na elektryki

Miasta powyżej 100 tys. mieszkańców od 2026 r. będą mogły kupować wyłącznie zeroemisyjne autobusy. Resort klimatu zapowiada wsparcie kwotą przynajmniej 10 mld zł, zostawia jednak furtkę dla obsługi linii podmiejskich

Autobus z silnikiem Diesla kosztuje 1,5 mln zł, elektryk 3 mln złAutobus z silnikiem Diesla kosztuje 1,5 mln zł, elektryk 3 mln zł

Przechodzenie na autobusy elektryczne i wodorowe wymuszą zapisy znowelizowanej przez Sejm ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Część posłów podczas prac nad projektem apelowała o dopuszczenie możliwości kupowania autobusów na biogaz. Resort klimatu uznał jednak, że to będzie niezgodne z zapisami Krajowego Planu Odbudowy. Wprowadzono za to zmianę, z której wynika, że pojazdów zeroemisyjnych nie trzeba będzie kupować do obsługi linii podmiejskich. Jak się dowiedział DGP, te wyłączenia wylobbowały m.in. Poznań i Katowice.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00