Artykuł
Banki inwestują w cyberbezpieczeństwo
Bezpieczeństwo klientów ma dla banków znaczenie strategiczne. Dlatego nie tylko inwestują w coraz lepsze zabezpieczenia, ale też stawiają na edukację, by klienci stali się bardziej wyczuleni na pojawiające się zagrożenia – mówi Radosław Janusz, dyrektor biura architektury i usług cyberbezpieczeństwa w PKO Banku Polskim
Ostatnio mieliśmy do czynienia z wyciekiem danych w laboratorium diagnostycznym. Czy to może mieć wpływ na bezpieczeństwo klientów w innych obszarach, np. w bankowości? Czy może banki są cyberodporne?
Kiedyś napadano na banki i na konwoje przewożące pieniądze. To, że dziś nie ma takich sytuacji, nie oznacza, że banki przestały być podmiotem podobnych działań. Nadal są, tyle że ze świata fizycznego próby rabunkowe przeniosły się do sieci. Przestępcy są coraz bardziej profesjonalnie przygotowani, by dokonywać ataków przez internet. My natomiast robimy wszystko, by dawać temu odpór. Coraz lepiej się zabezpieczamy i inwestujemy w cyberbezpieczeństwo, aby było na coraz wyższym poziomie.