Interpretacja indywidualna z dnia 14 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.185.2024.2.AM
Możliwość stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Możliwość stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Brak obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego.
Wniosek dotyczy obowiązków wynikających z art. 78 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 21, przemieszczanych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, bez zastosowania e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD
Spełnienie warunków objęcia procedurą zawieszenia poboru akcyzy Produktów znajdujących się w przesyłce, dla której sporządzony został dokument e-AD z błędnymi informacjami.
Obowiązki związane z importem wyrobów akcyzowych.
Obowiązki w podatku akcyzowym związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym.
Możliwość zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0 zł dla opisanych we wniosku wyrobów energetycznych, nabywanych wewnątrzwspólnotowo, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, a także importowanych oraz obowiązku dokonania zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym tych wyrobów energetycznych, właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego
Obowiązek stosowania dokumentu e-SAD dla przemieszczeń poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
Uznanie, że Wnioskodawczyni nieprawidłowo rozliczyła podatek, od świadczonych usług budowlanych na nieruchomościach w Niemczech, w ramach procedury OSS.
Wygaśnięcie obowiązku podatkowego i niepowstanie zobowiązania podatkowego wobec wyrobu akcyzowego objętego procedurą zawieszenia poboru akcyzy zużytego do wyprodukowania innego wyrobu akcyzowego.
Uznanie opisanej transakcji za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną i obowiązek rozliczenia - jako ostatniego w kolejności podatnika VAT - dokonanej dostawy towarów przez drugiego w kolejności podatnika VAT.
Brak możliwości obniżenia akcyzy o akcyzę zapłaconą od składników będących wyrobami akcyzowymi (oleje i preparaty bazowe), zużytych do wyprodukowania preparatów smarowych o kodzie CN 3403 19 80 poza składem podatkowym na podstawie deklaracji przedpłaty akcyzy
Konieczność korekty informacji wskazanych w składanym zgłoszeniu o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym
Uznanie transakcji za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną rozliczaną z zastosowaniem procedury uproszczonej oraz jej dokumentowanie w ewidencji, deklaracji oraz w informacji podsumowującej.
Obowiązek przemieszczania poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów, zawierających całkowicie skażony alkohol etylowy, na podstawie elektronicznego uproszczonego dokumentu administracyjnego e-SAD
Opodatkowanie wewnątrzwspólnotowej dostawy trójstronnej.
Dotyczy możliwości korzystania ze zwolnienia z art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług w związku z prowadzoną działalnością, braku obowiązku rozliczania podatku w procedurze OSS, obowiązku rejestracji do VAT- UE w związku z importem usług, składania deklaracji VAT – 9M i odprowadzenia z tego tytułu podatku VAT należnego.
Sposób zakończenia przemieszczania wyrobów akcyzowych w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego poza Systemem oraz określenie stawki opodatkowania akcyzą
Uznanie, że przemieszczenia wyrobów akcyzowych w opakowaniach jednostkowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie powinny odbywać się na podstawie dokumentu e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD.
Skutki podatkowe różnych modelów transakcji wysyłki towarów z magazynu Spółki i ich sprzedaży w ramach korzystania z platformy.
Przemieszczanie wyrobów akcyzowych oznaczonych znakami akcyzy między składami podatkowymi
Prawidłowość wypełniania obowiązku prowadzenia ewidencji wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy, magazynowanych w składzie podatkowym,
Obowiązek złożenia zabezpieczenia akcyzowego od suszu tytoniowego wykorzystywanego przez podmiot prowadzący skład podatkowy do produkcji wyrobów tytoniowych
Możliwość spalania alkoholu etylowego na terenie składu podatkowego, stanowiącego jego zużycie do produkcji innego wyrobu akcyzowego (alkoholu etylowego), co nie pociąga za sobą powstania zobowiązania podatkowego, natomiast obowiązek podatkowy wygasa