Interpretacja indywidualna z dnia 5 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.792.2024.1.KF
Obowiązki płatnika w związku z wprowadzeniem programów rabatowych.
Obowiązki płatnika w związku z wprowadzeniem programów rabatowych.
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania, sposób dokumentowania udzielanych rabatów pośrednich, prawo i termin obniżenia podatku należnego z tytułu udzielanych rabatów pośrednich oraz konieczność odzwierciedlenia czynności udzielania rabatu w ewidencji VAT.
Obowiązki płatnika w związku z wprowadzeniem akcji promocyjnej.
Obowiązki płatnika oraz obowiązki informacyjne związane z wprowadzeniem akcji promocyjnej, w ramach której Klienci będą nabyć towar/usługę z rabatem.
Wyłącznie bonusy 1- 6 stanowią rabat zmniejszający podstawę opodatkowania realizowanych dostaw, którego wypłatę należy udokumentować fakturą korygującą.
Skutki w zakresie obowiązku obniżenia podatku naliczonego VAT w przypadku otrzymania przez Spółkę rabatu.
Obowiązki płatnika z tytułu kodów rabatowych.
Opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek - zwrot zaliczek, umowy najmu, umowy wydawnicze, umowa o pracę, świadczenie usług, zwrot dopłat, samochody, nieodpłatne przekazanie publikacji.
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku VAT należnego w związku z udzielaniem Rabatów, określenie momentu obniżenia podstawy opodatkowania.
Skutki podatkowe udzielania rabatów pracownikom i zleceniobiorcom, w sytuacji gdy ww. rabaty są udzielane również osobom współpracującym ze Spółką w ramach działalności gospodarczej .
Ustalenie podstawy opodatkowania usług wchodzących w skład sprzedawanego w ramach akcji promocyjnej Pakietu 1/Pakietu 2/zestawu promocyjnego oraz ustalenia, czy zastosowanie rabatów w wysokości ustalonej z Kontrahentem proporcjonalnie, tzn. w takiej samej wartości procentowej wartości ceny regularnej każdej z usług wchodzących w skład Pakietu 1 lub Pakietu 2, jest działaniem zgodnym z brzmieniem art
Obowiązki płatnika w związku z organizacją programu rabatowego
Obowiązki płatnika w związku z organizowanym dla pracowników i współpracowników programem rabatowym.
Obowiązki płatnika w związku z wprowadzeniem programu rabatowego dla pracowników.
Obowiązki płatnika w związku z wprowadzeniem programu rabatowego.
Czy w związku z otrzymaniem rabatu pośredniego, Wnioskodawca ma obowiązek zwiększyć wartość przychodu w miesiącu otrzymania przez Spółkę wpływu środków finansowych pochodzących z rabatu pośredniego, czyli wg metody kasowej, przy czym na wartość przychodu podatkowego nie wpływa kwota VAT wykazana w nocie lub załączniku do niej.
Ustalenie czy premia pieniężna wypłacana na rzecz Aptek będzie stanowić rabat pośredni udokumentowany notą księgową oraz braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego.
Skutki podatkowe związane z otrzymaniem dofinansowania od spółki.
Nie można uznać, że w opisanej sytuacji mamy do czynienia z rabatem pośrednim udzielanym przez Państwa na rzecz polskich kontrahentów (wypłacanym za pośrednictwem A.) stanowiącym opust lub obniżkę ceny w odniesieniu do świadczonych na terytorium kraju usług leasingu bądź najmu, zgodnie z art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy i uprawniającym Państwa do obniżenia podstawy opodatkowania podatkiem VAT.
1. Czy w przypadku stosowania przez Spółkę preferencyjnych cen sprzedaży w transakcjach z Pracownikami przychód z tytułu sprzedaży powinien być rozpoznany w oparciu o faktycznie zastosowane ceny sprzedaży towaru (tj. cena katalogowa obniżona o wartość rabatu)? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3) 2. Czy w przypadku wykorzystania przez Pracownika kodu rabatowego w ramach realizowanych zakupów przychód
Skutki podatkowe związanych z wypłatą Dofinansowania i Dopłaty do Wykupu na rzecz Leasingodawcy.