Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.162.2024.1.AM
Określenie podstawy opodatkowania podatkiem akcyzowym samochodów osobowych.
Określenie podstawy opodatkowania podatkiem akcyzowym samochodów osobowych.
Podatek od towarów i usług w zakresie obowiązku złożenia deklaracji VAT-26 oraz jej aktualizacji.
Dotyczy - możliwość i warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z nabyciem, użytkowaniem i leasingowaniem samochodu osobowego
Opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek - zwrot zaliczek, umowy najmu, umowy wydawnicze, umowa o pracę, świadczenie usług, zwrot dopłat, samochody, nieodpłatne przekazanie publikacji.
Odpisy amortyzacyjne od samochodu otrzymanego w darowiźnie.
Opodatkowanie aportu samochodu specjalnego (asenizacyjnego) do spółki i prawo do odliczenia całości podatku naliczonego.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych od środka trwałego nabytego w drodze darowizny.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktury dokumentującej zakup samochodu osobowego oraz korekty podatku naliczonego dot. nabycia tego samochodu
Podleganie opodatkowaniu podatkiem VAT czynności wniesienia aportem do nowo powstałej spółki jawnej nieruchomości oraz samochodów oraz możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT dla dostawy wnoszonych aportem nieruchomości. Ustalenie podstawy opodatkowania dla aportu nieruchomości i samochodów, które mają zostać wniesione do majątku nowo powstałej spółki.
Braku możliwości ponownego złożenia deklaracji i zapłaty akcyzy przez nabywcę samochodu osobowego, w sytuacji gdy sprzedawca tego samochodu złożył deklarację ale nie uiścił należnej akcyzy.
Możliwość dokonywania odpisów amortyzacyjnych od nabytego pojazdu w ramach działalności nierejestrowej.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków w związku z udostępnianiem Handlowcom Narzędzi w ramach umowy toolingowej w celu świadczenia usług na rzecz Spółki.
Możliwość zaliczenia wartość samochodu wraz z częściami oraz usługą modyfikacyjną w całości zaliczyć w koszty uzyskania przychodu, nie biorąc pod uwagę ograniczeń wynikających z art. 23 ust. 1 pkt 46a ustawy o PIT.
Brak możliwości ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego, od planowanej dostawy wewnątrzwspólnotowej samochodów osobowych, które zostaną zarejestrowane na stałe na terytorium kraju.
Możliwości zmiany formy opodatkowania na ryczałt od dochodów spółek oraz uznania wskazanych we wniosku wydatków za wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą zgodnie z art. 28m ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT.
Zastosowanie szczególnej procedury VAT marża do sprzedawanych części samochodowych pochodzących z demontażu zakupionych pojazdów (wraków samochodowych). Ewidencjonowanie na kasie rejestrującej pod literą „F” sprzedaży części samochodowych, opodatkowanej w systemie VAT marża. Ustalenie podstawy opodatkowania VAT marżą dla sprzedaży części samochodowych pochodzących z demontowanych pojazdów.
Spółka jest opodatkowana estońskim CIT. Kiedy powstaną koszty z tytułu podatku akcyzowego i podatku PCC od samochodu przeznaczonego do odsprzedaży?
Czy zgodnie z art. 7aa ust. 2 ustawy o CIT dla celów kalkulacji wstępnej korekty, utworzone przez Spółkę rezerwy niezaliczone do kosztów uzyskania przychodu powinny być wykazane jako koszty podatkowe. Czy w przypadku konieczności dokonania przez Spółkę korekty przychodów, która nie była spowodowana oczywistymi błędami rachunkowymi, należy uwzględnić jedynie skutki faktury korygującej wyłącznie dla
Nie można zgodzić się także z Państwa stanowiskiem, że w przedstawionym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym opisany przez Państwa układ hybrydowy B wykorzystywany w samochodach osobowych sklasyfikowanych do kodu CN 8703 33 19, powinien być traktowany, jako hybrydowy napęd spalinowo-elektryczny, o którym mowa w art. 105 pkt 1a lit. a oraz art. 105 pkt 1b ustawy akcyzowej, a co za tym idzie w zależności
Ustalenie możliwości zaliczenia wskazanych we wniosku wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
Dotyczy ustalenia, czy zwrot pracownikom kosztów używania prywatnego samochodu dla celów dojazdu do pracy, który dla pracowników stanowi podróż służbową, w kwocie ustalonej przy zastosowaniu stawek za jeden kilometr przebiegu pojazdu, oraz zwrot dodatkowych kosztów poniesionych podczas podróży, takich jak opłaty za autostrady oraz bilety i opłaty parkingowe, zwracanych pracownikom w pełnej wysokości
Dotyczy ustalenia, czy w odniesieniu do wydatków związanych z używaniem leasingowanych samochodów (tj. wydatków eksploatacyjnych takich jak koszty paliwa, napraw, myjni, ubezpieczenia, parkingów itp.) podstawę opodatkowania estońskim CIT z tytułu ukrytych zysków lub z tytułu wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą stanowi 50% kwoty brutto tych wydatków, tj. wraz z kwotą przypadającą na podatek