Przyznanie dodatku specjalnego za trudne warunki pracy
Nieprawidłowość Burmistrz miasta powierzył kierownikowi urzędu stanu cywilnego obowiązek uaktualniania spisu wyborców zakresem czynności, podpisanym z dniem objęcia tego stanowiska. W latach, w których były przeprowadzane wybory, kierownik USC otrzymywał dodatek specjalny – za każdy miesiąc, na który przypadał termin wyborów. Przyznanie dodatku było uzasadnione „powierzeniem dodatkowych obowiązków
Czy członkowi gminnej komisji antyalkoholowej będącym jednocześnie pracownikiem gminy należy potrącać składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne tak jak przy umowie o pracę, czy trzeba potraktować go jak innych członków niebędących pracownikami gminy?
Nieprawidłowość W urzędzie miejskim stanowisko kasjera powierzono, w drodze awansu wewnętrznego, pracownikowi zatrudnionemu poprzednio na stanowisku sekretarki.
PROBLEM Pracownik zatrudniony obecnie na podstawie umowy o pracę na stanowisku pracownika socjalnego w gminnym ośrodku pomocy społecznej wygrał nabór na stanowisko kierownika tego ośrodka. Jak prawidłowo zatrudnić daną osobę na stanowisku kierownika ośrodka w sytuacji gdy jest w nim obecnie zatrudniona? Czy pracownik w tym przypadku powinien wystąpić do obecnego jeszcze kierownika GOPS o rozwiązanie
Od 1 listopada 2021 r. obowiązuje nowe rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych. Nowe rozporządzenie płacowe nie powoduje automatycznego obowiązku wydania nowego regulaminu wynagradzania przez pracodawcę samorządowego. Musi on jednak dokonać weryfikacji obecnego regulaminu pod kątem jego zgodności z regulacjami nowego rozporządzenia.
Wynagrodzenie pracowników samorządowych obejmuje składniki obligatoryjne i fakultatywne. Wszystkim pracownikom samorządowym, bez względu na zajmowane stanowisko, przysługują m.in. wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za wieloletnią pracę i nagroda jubileuszowa. Fakultatywnymi składnikami wynagrodzenia mogą być dodatek specjalny, dodatek funkcyjny, nagroda, a także dodatkowe wynagrodzenie prowizyjne za
Pracodawca zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy i nieosiągający co najmniej 6% wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest zobowiązany do dokonywania miesięcznych wpłat na PFRON. W wyniku nowelizacji przepisów podmiotami, które będą musiały dokonywać wpłat na PFRON, począwszy od wpłat za styczeń 2019 r., będą również pracodawcy prowadzący zakłady
Trybunał Konstytucyjny w wyroku z 25 stycznia 2005 r. orzekł, iż przepisy upoważniające Radę Ministrów do ustalania wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych są niezgodne z konstytucją i tracą moc 31 lipca 2005 r. Prawidłowe przepisy weszły w życie dopiero 7 sierpnia 2005 r. Powstała więc luka prawna.
Przepisy stanowiące podstawę prawną do wydania rozporządzeń regulujących szczegółowo kwestie wynagradzania i kwalifikacji pracowników samorządowych są niezgodne z konstytucją. Dotychczasowe tabele wynagrodzeń i kwalifikacji będą więc obowiązywać tylko do końca lipca br.
Przepisy dopuszczają pracę w godzinach nadliczbowych pracowników służby cywilnej, pracowników samorządowych oraz urzędników państwowych. Jednak zasady rekompensowania tej pracy różnią się od zasad określonych w Kodeksie pracy. Członkowi korpusu służby cywilnej za pracę nadliczbową przysługuje czas wolny. Natomiast pracownik samorządowy i urzędnik państwowy mogą wybrać rekompensatę między czasem wolnym
Wysokość wynagrodzenia pracowników samorządowych oraz nauczycieli zatrudnionych w samorządowych szkołach i placówkach oświatowych zależy od wielu czynników, takich jak: zajmowane stanowisko, miejsce zatrudnienia, staż pracy czy charakter powierzonych obowiązków. Ich wynagrodzenie nie ogranicza się do wynagrodzenia zasadniczego - mogą oni także liczyć na różne dodatki. Zalicza się do nich: dodatek za
Pracownicy niepedagogiczni w szkołach i placówkach oświatowych zatrudniani są na zasadach określonych w ustawie o pracownikach samorządowych. Na stanowiskach kierowniczych urzędniczych, urzędniczych oraz pomocniczych i obsługi zatrudnienie następuje na podstawie umowy o pracę. Przy zatrudnianiu pracowników na stanowiska urzędnicze dyrektorzy szkół i placówek oświatowych stosują procedurę otwartego
Urzędnik samorządowy odchodzi na emeryturę. Czy na drugi dzień po rozwiązaniu umowy możemy zawrzeć z nim umowę na stanowisko urzędnicze bez konkursu? Jeżeli tak, to czy ta umowa może być podpisana na czas określony? Poprzednio mieliśmy zawartą z tym pracownikiem umowę na czas nieokreślony trwającą 10 lat.
Od ostatniej nowelizacji ustawy o pracownikach samorządowych minął rok. Wprowadziła ona wiele zmian dotyczących m.in. naboru czy awansowania. W praktyce niektóre nowe przepisy nadal budzą wątpliwości. Dotyczy to m.in. możliwości przeniesienia pracownika samorządowego na inne stanowisko pracy czy konieczności odbywania służby przygotowawczej przez pracowników zatrudnionych na zastępstwo.