Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-07-01

Jakie kwalifikacje muszą mieć pracownicy samorządowi?

Trybunał Konstytucyjny w wyroku z 25 stycznia 2005 r. orzekł, iż przepisy upoważniające Radę Ministrów do ustalania wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych są niezgodne z konstytucją i tracą moc 31 lipca 2005 r. Prawidłowe przepisy weszły w życie dopiero 7 sierpnia 2005 r. Powstała więc luka prawna.

Do momentu zmiany przepisów (do 7 sierpnia 2005 r.) problematyka kwalifikacji wymaganych od pracowników samorządowych nie była w ogóle uregulowana w ustawie o pracownikach samorządowych, poza stwierdzeniem, iż „pracownik samorządowy ma posiadać odpowiednie kwalifikacje”. W tej sytuacji upoważnienie Rady Ministrów do ustalania wymogów kwalifikacyjnych pracowników samorządowych było naruszeniem wymogu ustawowego określenia ograniczeń w podejmowaniu służby publicznej oraz swobody wyboru i podejmowania pracy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00