Pomysły na uregulowanie kryptoaktywów pełne niekonsekwencji
Część zaproponowanych przepisów o kryptowalutach wymaga doprecyzowania – apelują eksperci
Część zaproponowanych przepisów o kryptowalutach wymaga doprecyzowania – apelują eksperci
Jeden z najważniejszych aktów prawnych stanowiących o kierunkach i realizacji założonych polityk Unii powinien mieć odpowiednią rangę prawną – rozporządzenia
Węgrzy mają podobny do Polski problem z unijną oceną wymiaru sprawiedliwości. Wprowadzają właśnie ustawę, która teoretycznie ma go uzdrowić i odpolitycznić, ale tak naprawdę – jeśli w ogóle – to najwcześniej w połowie następnej kadencji parlamentu
Już nie tylko firmy zatrudniające co najmniej 250 osób, lecz także te mające 100 pracowników będą musiały ujawniać wynagrodzenia tak, by były porównywalne w podziale na płeć. A gdy luka wyniesie ponad 5 proc., skonsultują się ze związkami zawodowymi i wdrożą programy naprawcze
W tym tygodniu mija okrągły rok, odkąd swoją misję w TSUE powinien zakończyć Marek Safjan. Niedługo ów „wynik” wyrówna Krzysztof Wojtyczek, wciąż orzekający w ETPC. Eksperci UE i Rady Europy nie akceptują kandydatur na ich następców, a rząd nie kwapi się do dzielenia się informacjami o ich losach
Ireneusz Kamiński: Widzę potencjalny potężny problem, nie tylko prawny, lecz także polityczny - chodzi o reakcję narodów na stwierdzenie, że mają pomijać własne konstytucje
Przepisy w sprawie zgłaszania naruszeń prawa mogą rozszerzyć wymóg uzasadniania zwolnień. Zarazem nie uchronią sygnalistów przed - choćby okresową - utratą pracy i źródła zarobkowania
Niedawno weszły w życie postanowienia dyrektywy o sygnalistach, czyli dyrektywy w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii. Zgodnie z nią firmy zobowiązane do przestrzegania jej postanowień muszą wskazać osobę odpowiedzialną za przyjmowanie ewentualnych zgłoszeń sygnalistów. Uznaliśmy, że w naszym przedsiębiorstwie takie obowiązki może pełnić inspektor ochrony danych. Czy łączenie tych
Jednostki sektora publicznego mają dylemat, czy do 17 grudnia 2021 r. powinny wdrożyć obowiązki wynikające z unijnej dyrektywy mimo braku jej implementacji do polskiego porządku prawnego. Zdaniem ekspertów są w tym zakresie odmiennie traktowane niż podmioty prywatne
Tematyka zgłaszania nieprawidłowości coraz częściej znajduje swoje miejsce w dyskursie publicznym. Podmioty z sektora prywatnego i publicznego pracują nad wdrożeniem lub udoskonaleniem funkcjonujących systemów whistleblowingowych. Na łamach publikacji, którą oddajemy w Państwa ręce, nie tylko postaramy się przybliżyć samo zjawisko informowania o nieprawidłowościach, ale także podejmiemy próbę analizy
Te podmioty będą musiały wdrożyć procedury zgłaszania nieprawidłowości bez względu na poziom zatrudnienia i w pierwszym ustawowym terminie. Potraktowano je szczególnie ze względu na obowiązki dotyczące przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
Przy jego ustalaniu trzeba wziąć pod uwagę przepisy aktów nie tylko prawa europejskiego, lecz także krajowego. Ważne jest również orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości UE
Aby domagać się zadośćuczynienia od agencji UE, trzeba wykazać bezprawność jej zachowania i rzeczywistą szkodę, którą ono wywołało
Artur Nowak-Far: Tym wyrokiem Polska mówi światu, że nienależycie sprawdza stan swojego prawa i jego zgodności z wynegocjowanymi umowami międzynarodo wymi przed ich ratyfikacją, a po drugie przyznaje swojemu organowi prawo do kontrolowania wtórnie zgodności traktatów, które już zostały zawarte
Ochrona sygnalistów w firmie - od kiedy przepisy dyrektywy unijnej zaczynają obowiązywać w Polsce? Kto może być sygnalistą? Co się zmieni?