Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 8 lutego 2023 r., sygn. II SA/Gd 679/22

Planowanie przestrzenne

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Krzysztofowicz Sędziowie: Sędzia WSA Diana Trzcińska (spr.) Asesor WSA Justyna Dudek - Sienkiewicz po rozpoznaniu w dniu 8 lutego 2023 r. w Gdańsku w trybie uproszczonym na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi D. S., A. S. i A. B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku z dnia 22 czerwca 2022 r., nr SKO.450.83.2022 w przedmiocie warunków zabudowy 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz decyzję Burmistrza Czerska z 19 kwietnia 2022 r. nr WP.6730.18.2022, 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku na rzecz skarżących D. S., A. S. i A. B. solidarnie kwotę 500 (pięćset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

D. S., A. S. i A. B. wnieśli do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku skargę na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku z 8 czerwca 2022 r., w przedmiocie warunków zabudowy.

Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Decyzją z 19 kwietnia 2022 r. Burmistrz Czerska odmówił ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie instalacji paneli fotowoltaicznych - elektrowni słonecznej o mocy elektrycznej do 1,0 MW wraz z niezbędnymi do jej funkcjonowania obiektami i urządzeniami infrastruktury technicznej, kontenerowej stacji transformatorowej, na terenie części działki o nr ewid. [...], położonej w obrębie ewidencyjnym B., gm. C.

W uzasadnieniu Burmistrz wskazał, że w rozpatrywanej sprawie nie został spełniony warunek określony w art. 61 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503) - powoływanej dalej jako "u.p.z.p.". Inwestycję polegającą na budowie instalacji paneli fotowoltaicznych - elektrowni słonecznej o mocy elektrycznej do 1,0 MW wraz z niezbędnymi do jej funkcjonowania obiektami i urządzeniami infrastruktury technicznej, kontenerowej stacji transformatorowej, uznaje się za zabudowę produkcyjną, a zatem zabudowa taka nie stanowi urządzenia infrastruktury technicznej, o którym mowa w art. 61 ust. 3 u.p.z.p. i nie podlega zwolnieniu ze spełnienia wymagań określonych w art. 61 ust. 1 pkt 1 i 2 u.p.z.p. W rozpatrywanej sprawie badano zatem czy wokół części działki nr [...], położonej w obrębie B., gm. C., objętej wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy występuje zabudowa mogąca stanowić tzw. dobre sąsiedztwo dla planowanej elektrowni słonecznej stanowiącej zabudowę produkcyjną. W analizowanym obszarze nie występuje żadna zabudowa produkcyjna. Planowana inwestycja jest zatem niezgodna z art. 61 ust. 1 pkt 1 u.p.z.p. w zakresie kontynuacji funkcji planowanej zabudowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00