Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 11 grudnia 2018 r., sygn. II SA/Ol 775/18

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Adam Matuszak Sędziowie sędzia WSA Katarzyna Matczak sędzia WSA Marzenna Glabas (spr.) Protokolant sekretarz sądowy Marta Kudła po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 grudnia 2018 r. sprawy ze skargi A. G.-K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie warunków zabudowy oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia "[...]" r., nr "[...]", Wójt Gminy, orzekając w sprawie po raz trzeci na skutek decyzji kasacyjnych Samorządowego Kolegium Odwoławczego, po rozpatrzenia wniosku B. G., ustalił warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na rozbiórce istniejących budynków gospodarczych oraz budowie budynku usługowego (kaplicy przedpogrzebowej) na terenie działki nr "[...]", obr. D., gm. D.

W uzasadnieniu organ I instancji wskazał, że teren objęty wnioskiem jest stosunkowo niewielki, a w jego bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna i uzupełniająca tę zabudowę zabudowa gospodarcza oraz zabudowa usługowa (sakralna), tj. kościół, w którego bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się cmentarz. Organ I instancji uznał, że realizacja planowanej inwestycji na terenie sąsiadującym z kościołem i funkcjonującym cmentarzem, gdzie regularnie odprawiane są uroczystości, nie koliduje z istniejącą na obszarze analizowanym funkcją zabudowy mieszkaniowej. Wskazał, że wnioskowane zamierzenie spełnia wszystkie warunki, wynikające z art. 61 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu

i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 ze zm., dalej jako: "u.p.z.p."). W odniesieniu do tzw. zasady dobrego sąsiedztwa, organ podkreślił, że rozumienie kontynuacji funkcji należy traktować szeroko, tak aby nie ograniczać się tylko do umożliwienia postawienia budynków tego samego rodzaju, co zastane na obszarze analizowanym. Stwierdził, że planowaną inwestycję, zlokalizowaną

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00