Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 26 listopada 2014 r., sygn. II SA/Ol 1061/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzenna Glabas Sędziowie Sędzia WSA Beata Jezielska (spr.) Sędzia WSA Katarzyna Matczak Protokolant specjalista Karolina Hrymowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 listopada 2014 r. sprawy ze skargi Spółki A na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie warunków zabudowy oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia "[...]" Prezydent Miasta "[...]" orzekł o ustaleniu warunków zabudowy na rzecz Spółki A dla inwestycji polegającej na przebudowie i rozbudowie istniejącej stacji paliw na działce nr "[...]" w obrębie "[...]" przy "[...]" w "[...]". W pkt l decyzji (ustalenia dotyczące rodzaju zabudowy) podano, że sposób zagospodarowania terenu obejmuje rozbiórkę istniejącego budynku technicznego i budowę w jego miejscu nowego budynku modułowego (handlowo - socjalno - technicznego) obsługi stacji, budowę śmietnika, wymianę istniejących dystrybutorów, wykonanie dodatkowego podziemnego zbiornika o pojemności 40 m3 z uzupełniającą instalacją paliwową, zmianę trasy przyłącza wodociągowego, kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz oświetlenia terenu, a także korektę i przebudowę wewnętrznego układu komunikacyjnego - w tym budowę 5 miejsc postojowych. W uzasadnieniu podano, że wniosek Spółki zawiera wszystkie niezbędne elementy, określone przepisami prawa, a do wniosku dołączono decyzję Prezydenta "[...]" o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia. Podano, że teren na którym planowana jest inwestycja nie jest objęty planem miejscowym. Podniesiono, ze decyzją z dnia "[...]" ustalono warunki zabudowy dla przedmiotowej inwestycji, jednakże na skutek odwołania, wniesionego przez zarządcę wspólnoty mieszkaniowej przy "[...]", Samorządowe Kolegium Odwoławcze uchyliło te decyzję i przekazało sprawę organowi I instancji do ponownego rozpoznania. Kolegium wskazało, że przeprowadzona analiza nie wykazała czy wnioskowana inwestycja nie narusza zasad dobrego sąsiedztwa, a także że nie uzasadniono i nie udokumentowano przyjętego wskaźnika zabudowy, a także że analiza została sporządzona na mapie o niewłaściwej skali. Po ponowny rozpoznaniu wniosku organ uznał, ze zostały spełnione przesłanki określone w art. 61 ust. 1 pkt 1-5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Podano, że wyznaczono wokół działki obszar analizowany, zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu w sprawie sposobu ustalenia wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Obszar ten wyznaczono wokół działki, jednak bez uwzględnienia terenu położonego na zachód od "[...]", gdyż jest to odrębna jednostka urbanistyczna i bez pełnego obrysu działki nr "[...]", gdyż jest ona oznaczona w ewidencji gruntów jako rola, łąki, pastwiska, nieużytki i wybiega daleko poza granice obszaru analizowanego, a nie wpływa to na określenie wymagań co do nowej zabudowy oraz zagospodarowania terenu. Wskazano, że w analizowanym terenie znajduje się zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna z usługami w parterach lub bez usług, zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna oraz zabudowa usługowa. Wskazano na ustalenia co do obowiązującej linii nowej zabudowy, wskaźnika powierzchni nowej zabudowy, szerokości elewacji frontowej, wysokości górnej krawędzi elewacji, układu połaci dachowych. Podniesiono, że organ jest związany wnioskiem inwestora w zakresie rodzaju inwestycji, czyli jej przeznaczenia i funkcji (stacja paliw), która nie ulegnie zmianie. Planowana rozbiórka budynku technicznego i budowy w jego miejsce budynku modułowego o funkcji handlowo-socjalno-technicznej jest zdaniem organu funkcja uzupełniającą i niezbędna do standardowej działalności stacji paliw. Pozostałe zamierzenia dotyczą urządzeń infrastruktury technicznej. Odnosząc się do podnoszonej przez zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej kwestii sprzedaży alkoholu na stacji paliw wyjaśniono, że nie należy do organu ustalanie oferowanego asortymentu sprzedawanych towarów, a ponadto wskazano że na tym samym osiedlu mieszkaniowym znajduje się duży sklep spożywczy prowadzący sprzedaż alkoholu. Natomiast zgodność z warunkami technicznymi, posiadanie wymaganych prawem uzgodnień i zezwoleń, a także zgodność projektu z Prawem budowlanym i przepisami szczegółowymi sprawdza organ wydający pozwolenie na budowę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00