Orzeczenie
Wyrok WSA w Łodzi z dnia 13 listopada 2014 r., sygn. II SA/Łd 847/14
Dnia 13 listopada 2014 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Arkadiusz Blewązka Sędziowie: Sędzia WSA Barbara Rymaszewska (spr.) Sędzia NSA Grzegorz Szkudlarek Protokolant sekretarz sądowy Magdalena Rząsa po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 listopada 2014 roku przy udziale - sprawy ze skargi J. C. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie warunków zabudowy dla inwestycji oddala skargę. a.bł.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...],[...], Samorządowe Kolegium Odwoławcze w S., na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013r., poz. 267 ze zm.) - w skrócie: "K.p.a." - w związku z art. 54, art. 53 ust. 3 oraz art. 61 ust. 1 pkt 1-5 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2012r., poz. 647 ze zm.) - powoływana także jako: "ustawa" - utrzymało w mocy decyzję Burmistrza Miasta U. z dnia [...], nr [...], ustalającą warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie rozlewni gazu płynnego składającej się ze zbiornika podziemnego o pojemności do 20 m3 oraz budynku rozlewni, na działkach oznaczonych nr ewid.: 619, 620 i 621, obręb [...], gm. U., usytuowanych przy drodze krajowej nr 72 (ul. A), w strefie uzdrowiskowej "C".
W uzasadnieniu Kolegium przytoczyło w skrócie stan faktyczny sprawy, a następnie wyjaśniło zasady i przesłanki ustalania warunków zabudowy na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003r. w sprawie zasad ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U. Nr 164, poz. 1588) - powoływane także jako: "rozporządzenie". Organ odwoławczy wskazał, że postępowanie w przedmiocie warunków zabudowy ma na celu ustalenie, czy planowana inwestycja, jak również planowana zmiana zagospodarowania terenu, dla którego nie ma obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jest dopuszczalna z punktu widzenia zastanego na danym terenie ładu przestrzennego oraz, czy pod względem funkcji stanowi kontynuację istniejącego porządku urbanistycznego. Ustalając warunki zabudowy dla nowej inwestycji organ administracji publicznej obowiązany jest mieć na uwadze wymagania istniejącego ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury, tj. takiego ukształtowania przestrzeni, które tworzy harmonijną całość oraz uwzględnia w uporządkowanych relacjach wszelkie uwarunkowania i wymagania funkcjonalne, społeczno-gospodarcze, środowiskowe, kulturowe oraz kompozycyjno-estetyczne (art. 1 ust. 2 pkt 1 i art. 2 pkt 1 ustawy). Wydanie decyzji o warunkach zabudowy jest zatem dopuszczalne, jeżeli w wyniku przeprowadzonej analizy organ administracji publicznej dojdzie do przekonania, że planowana inwestycja spełnia łącznie wszystkie przesłanki określone w art. 61 ust. 1 pkt 1-5 ustawy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right