Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 13 marca 2014 r., sygn. IV SA/Po 926/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Donata Starosta Sędziowie WSA Ewa Kręcichwost-Durchowska (spr.) WSA Anna Jarosz Protokolant ref. staż. Agnieszka Walocha po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 marca 2014 r. sprawy ze skargi A.W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. z dnia [...] lipca 2013 r. nr [...] w przedmiocie warunków zabudowy oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] lipca 2013 r., nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze w P. po rozpoznaniu odwołania A. W. utrzymał w mocy decyzję Prezydenta Miasta P. z dnia [...] października 2012 r., nr [...].

W uzasadnieniu organ wskazał, że decyzją nr [...] z dnia [...] października 2012 r. Prezydent Miasta P., po rozpatrzeniu wniosku G. B. ustalił warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku gospodarczego na nieruchomości położonej w P. przy ul. M. [...], oznaczonej geodezyjnie: obręb G., ark [...], działki nr [...].

Dalej organ wskazał, że odwołanie od powyższej decyzji wniosła A. W.zarzucając przekroczenia średniego wskaźnika intensywności zabudowy, który dla obszaru analizowanego wynosi 17%. Natomiast w zaskarżonej decyzji wskaźnik ten wyznaczony został na 33%. Ponadto skarżąca wskazała, iż budynek gospodarczy o gabarytach określonych we wniosku nie zapewni właściwej relacji przestrzennej w analizowanym obszarze. Nadto zarzuciła, iż planowana inwestycja będzie użytkowana w sposób niezgodny z zamiarem określonym we wniosku.

Następnie organ po przytoczeniu treści przepisów prawa wskazał, że ustawodawca nie pozostawił organom administracji dowolności w wyznaczeniu obszaru analizowanego. Zdefiniował, bowiem zarówno pojęcie frontu działki jak i zastrzegł wprost, że obszar analizowany ma obejmować teren wokół działki w odległości nie mniejszej niż trzykrotna szerokość frontu działki, nie mniejszej jednak niż 50 m.

Organ stwierdził, że zgodnie z treścią załącznika stanowiącego analizę tekstową, organ I instancji w niniejszej sprawie wyznaczył wokół wnioskowanego terenu promień wynoszący 50 m. Tak wyznaczony promień pozwolił objąć swym zasięgiem teren stanowiący urbanistyczną całość obejmującą działki położone przy ul. M. [...]. W wyznaczonym obszarze analizowanym organ I instancji przeprowadził analizę funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu. Podkreślić należy, iż wyznaczone parametry i wskaźniki zabudowy muszą bezwzględnie znaleźć potwierdzenie w wynikach analizy, stanowiących załączniki (tekstowy i graficzny) do decyzji. Umotywowania wymaga również przyjęty przez organ sposób wyznaczenia tych parametrów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00